Reklama
Rozwiń
Reklama

Podatkami w korporacje

Tylko mali przedsiębiorcy mogą liczyć na przychylność większości polityków. Duże firmy już nie.

Aktualizacja: 14.10.2015 23:54 Publikacja: 14.10.2015 22:00

Podatkami w korporacje

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Wyborcza oferta polityków rzadko jest korzystna dla biznesu. Aż trzy partie na sześć największych, których programy przeanalizowała „Rzeczpospolita", proponują opodatkować aktywa bankowe lub transakcje finansowe. Do tego dochodzą dość niejasne deklaracje zatrzymania wyciekających z Polski zysków międzynarodowych korporacji, a także wprowadzenia daniny od hipermarketów. W tej sprawie PiS, Zjednoczone Lewica i ruch Kukiz'15 mogłyby stworzyć koalicję.

– Przestrzegałbym jednak przed tego typu rozwiązaniami – komentuje prof. Stanisław Gomułka, główny ekonomista BCC. – Wszystkie partie deklarują działania na rzecz przyspieszenia wzrostu gospodarczego. Tymczasem podatek od transakcji finansowych może zniechęcić inwestorów do warszawskiej giełdy, a firmom będzie trudniej pozyskać kapitał na rozwój – wyjaśnia. Z kolei podatek od aktywów to zmniejszenie akcji kredytowej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Budżet i podatki
PiS chce dalej rozdawać pieniądze. Ekonomiści: kołdra już dziś jest za krótka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Budżet i podatki
Tak Putin kupuje sobie sojuszników. Ogromne pieniądze dla „zaprzyjaźnionych” krajów
Budżet i podatki
Polska pod coraz większą presją fiskalną. GUS podał dane o deficycie i długu
Budżet i podatki
Deficyt budżetu przekroczył już 200 mld zł. Ministerstwo Finansów podało nowe dane
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Budżet i podatki
Ile Niemcy mają zasiłków? Ponad 500, właśnie policzyli. A budżet trzeszczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama