Dane z paragonu wprowadzane są wtedy od razu na platformę MF automatycznie. Aplikacja Loteria Paragonowa została stworzona przez polską spółkę 2Take.it.
- W poprzedniej edycji loterii zostało przesłanych ponad 100 milionów paragonów. Dzięki aplikacji przewidywana jest jeszcze większa liczba. To dla nas również sprawdzian przed wdrażaniem największych programów lojalnościowych na świecie - mówi Krystian Dylewski, założyciel i dyrektor generalny 2Take.it, który liczy na to, że technologię wykorzystaną przy tworzeniu aplikacji dla resortu finansów uda się szerzej sprzedać komercyjnym klientom, których spółka obecnie ma dziesięciu (w tym m.in. Platonum Club czy JuraPark Bałtów).
W ich przypadku technologia 2Take.it jest wykorzystywana m.in. przy programach lojalnościowych – umożliwia firmom oferowanie klientom punktów usługowych i sprzedażowych rabatów w chwili, gdy w nich przebywają (otrzymują ofertę po zeskanowaniu paragonu zakupowego i wejściu na konkretną stronę www).
– Dzięki niej można oferować im promocje oraz stosować targetowanie behawioralne, czyli docierać do nich z ofertami i komunikatami skrojonymi dokładnie pod ich zainteresowania i preferencje – mówi Dylewski.
Skanowanie paragonów ma też umożliwić klientom zostawianie w odwiedzanych punktach prawdziwych opinii i eliminować problem fałszywych postów z opiniami wykupowanymi przez firmy. – Opinie można wtedy zostawić dopiero po zeskanowaniu paragonu, ale wciąż może ona być anonimowa. Dane, które zbieramy z paragonów też są wykorzystywane anonimowo – mówi Dylewski. Jego zdaniem taki system lepiej wpisuje się w upodobania dzisiejszych klientów, którzy zamiast typowej reklamy wolą słuchać klienckich opinii innych ludzi.