Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 25.03.2018 16:31 Publikacja: 25.03.2018 16:31
Foto: AdobeStock
Decyzja władz stolicy Chin jest ważnym krokiem w dążeniu tego kraju do wypracowania sobie istotnej pozycji w światowym wyścigu na pojazdy autonomiczne, gdy po tragicznym wypadku w Tempe (Arizona) najważniejsze stały się przepisy. Producenci muszą tym bardziej udowodnić, że ich czujniki i oprogramowania są bezpieczne.
Władze Pekinu zezwoliły chińskiej wersji Google'a, Baidu na przeprowadzenie tych próbnych jazd na 33 ulicach o łącznej długości 105 km w mniej zaludnionych podmiejskich dzielnicach. Baidu przoduje w chińskich pracach nad technologią autonomicznej jazdy, a Pekin chce dotrzymać kroku firmie Waymo z grupy Alphabet oraz Tesli. Ma własny projekt o nazwie Apollo. „Uważamy, że dzięki wspierającej polityce Pekin stanie się coraz ważniejszym ośrodkiem sektora autonomicznej jazdy" — oświadczył wicerszef Baidu, Zhao Cheng.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Do około 13 mln gospodarstw domowych w Polsce ma trafić broszura informująca, jak zachować się w razie zagrożeń,...
Donald Trump podpisał miliardowe porozumienia z Wielką Brytanią, Polska inwestuje rekordowe 4 mld zł w cyberbezp...
Roskosmos chwali się, że testuje już konkurenta Starlinka. I że system niskoorbitalnych satelitów pojawi się na...
Cyberprzestępcy wykradli dane logowania tysięcy Polaków i opublikowali je na znanym forum hakerskim. Dokument sk...
Unia opóźnia 19. pakiet sankcji wobec Rosji, w Niemczech narasta konflikt CDU–SPD o energetykę, a prezydent Karo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas