Reklama

Reklamy często są nierzetelne

Zdecydowana większość Polaków deklaruje, że zetknęła się z reklamami, które mogły świadomie wprowadzać w błąd.

Publikacja: 31.03.2019 21:00

Reklamy często są nierzetelne

Foto: 123RF

Z badania Kantar wynika, że Polacy mieli kontakt z informacjami od dostawców usług, które mogą wprowadzać klienta w błąd. Deklaruje tak 87 proc. badanych. 30 proc. z nich miało osobisty kontakt z tego rodzaju komunikatem, pozostali tylko o takiej sytuacji słyszeli. Zaledwie 13 proc. badanych nie dostrzega takiego problemu.

Z badania wynika również, że największa grupa respondentów weryfikacji nierzetelnej informacji dokonywała najczęściej po przeczytaniu regulaminu lub podczas zakupu usługi. Często dopiero wtedy okazywało się, że cena jest wyższa niż w reklamie, co stawia pod znakiem zapytania wartość i rzetelność całego przekazu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rekordowa grzywna dla Google od UE, Trump grozi odwetem
Biznes
USA zmienia zasady sprzedaży dronów. Arabia Saudyjska pierwszym klientem?
Biznes
Canal+ sprzedaje światłowód. Czy to zapowiedź rewolucji?
Biznes
Problem z finansowaniem zbrojeń, recesja w Rosji i cła Trumpa przed sądem
Biznes
Asseco papierkiem lakmusowym. Branża IT rośnie
Reklama
Reklama