Fiat Chrysler rozmawia o lepszej ofercie fuzji

Fiat Chrysler rozmawia o specjalnej dywidendzie dla Renaulta i o lepszych gwarancjach zatrudnienia, aby przekonać francuski rząd do poparcia jego projektu fuzji — podały osoby związane z rozmowami.

Aktualizacja: 03.06.2019 12:08 Publikacja: 03.06.2019 12:02

Fiat Chrysler rozmawia o lepszej ofercie fuzji

Foto: Bloomberg

Poprawiona oferta po jej sprecyzowaniu i zatwierdzeniu przewiduje ponadto centralę nowej grupy we Francji, a skarbowi państwa tego kraju zapewnia miejsce w radzie administracyjnej nowej grupy — powiedziały Reuterowi dwie osoby. 


Rzeczniczka FCA, Shawn Morgan odmówiła komentarza, podobnie jak francuski rząd, a rzecznik Renaulta nie zareagował na próby kontaktów telefonicznych i majlowych.

Omawiane ustępstwa nie są definitywne i zależą od innych aspektów wypracowywanego kompromisu — zastrzegli informatorzy. Zwiększają jednak szanse zatwierdzenia planu fuzji przez kierownictwo Renaulta, które zbierze się w tej sprawie we wtorek.

We Francji pojawiły się wątpliwości, czy uda się dzięki fuzji osiągnąć oszczędności 5 mld euro i czy propozycja FCA jest dobrą umową dla akcjonariuszy Renaulta. Wypłacenie im dywidendy przechyli wycenę firmy na ich korzyść równoważąc wypłatę 2,5 mld euro udziałowcom FCA. Informatorzy Reutera nie znali wysokości dywidendy dla akcjonariuszy Renaulta.

W pierwotnej ofercie FCA proponował umiejscowienie centrali operacyjnej nowej grupy w neutralnym mieście, najlepiej w Londynie, ale teraz wykazuje gotowość zlokalizowania jej w obrębie wielkiego Paryża, spełniając kluczowy postulat francuskiego rządu, który ponadto chce mieć przedstawiciela w nowej radzie administracyjnej, po zmniejszeniu udziału w nowej grupie do 7,5 proc. Nissan mający w Renault również 15 proc. zmniejszy je do 7,5 proc. i otrzyma miejsce w radzie na podstawie planu przedstawionego 27 maja.

Gwarancje zachowania zatrudnienia pracowników produkcyjnych i ośrodków produkcji we Francji zostaną wydłużone z dwóch do 4 lat w nowym omawianym kompromisie.

Rządy Francji i Włoch popierają w zasadzie tę fuzję, ale trudne ostatnio stosunki dwustronne mogą doprowadzić do jej fiaska, jeśli jedna ze stron uzna, że fuzja nie jest korzystna dla niej.

Poprawiona oferta po jej sprecyzowaniu i zatwierdzeniu przewiduje ponadto centralę nowej grupy we Francji, a skarbowi państwa tego kraju zapewnia miejsce w radzie administracyjnej nowej grupy — powiedziały Reuterowi dwie osoby. 


Rzeczniczka FCA, Shawn Morgan odmówiła komentarza, podobnie jak francuski rząd, a rzecznik Renaulta nie zareagował na próby kontaktów telefonicznych i majlowych.

Pozostało 80% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Paraliż rosyjskiej farmacji. Nie ma z czego produkować leków
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Optymizm wśród menadżerów, Google pod presją, więcej środków na fotowoltaikę
Biznes
Amunicja 155 mm w impasie. Wojsko nie może kupować więcej
Biznes
Batalia Google’a z amerykańskim rządem skończy się rewolucją w internecie?