Apartamenty za grube miliony

Najlepsza lokalizacja i drogie materiały wykończeniowe nie wystarczą. By ludzie płacili po 40 tys. zł za mkw. mieszkania, trzeba zapewnić dużo więcej

Publikacja: 03.01.2008 04:52

Mokotów, przy ul. Płyżwiańskiej

Mokotów, przy ul. Płyżwiańskiej

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

– Zawarliśmy już pierwsze umowy, choć dopiero od kilku tygodni apartamenty są w sprzedaży – mówi Magdalena Cicharska, dyrektor sprzedaży Prestige Inwestycje. Jej firma postawiła kameralny budynek z dziesięcioma apartamentami tuż obok parków Kaskada i Stawy Kellera na warszawskim Marymoncie. Do dyspozycji mieszkańców będą m.in. pokojówki i consierge. Ten ostatni to nie portier, ale osoba, która zapewni bezpieczną podróż dziecka do szkoły, załatwi pranie, przyniesie zakupy z auta, zorganizuje przyjęcie itd. To m.in. takie usługi sprawiają, że ceny luksusowych apartamentów sięgają 40 tys. zł za mkw.

Sukces apartamentowca zaczyna się od lokalizacji. Najlepiej możliwie blisko centrum, ale we w miarę cichej okolicy. Stąd takie inwestycje, jak np. rewitalizacja zabytkowej kamienicy przy ul. Mokotowskiej w Warszawie. Orco Property sprzedaje w niej apartamenty od 24 tys. zł za mkw. Budynek ma być gotowy w I kw. 2008 roku. Lokalizacja to także bardzo mocna strona Belvedere Residence, stawianej przez L.D. Spółka. Metr mieszkania, z którego widok rozciąga się na Łazienki, kosztuje ponad 30 tys. zł.

Prawdziwą lokalizacyjną perełką będzie odrestaurowywany Pałac Młodziejowskiego, miedzy ulicami Miodową i Podwale w Warszawie z 15 – 20 luksusowymi apartamentami. Firma Mermaid Properties chce je oddać w I kw. 2010 roku. – Cena metra będzie oscylować wokół 40 tys. zł – zapowiada Radosław Sieroń, prezes Mermaid Properties. Za 300-metrowe mieszkanie zapłacić trzeba będzie 12 mln zł. Mimo to Sieroń nie boi się o chętnych.

By odnieść sukces na tym rynku, poza lokalizacją i dodatkowymi usługami, niezbędny jest wyjątkowy projekt architektoniczny oraz materiały wykończeniowe najwyższej jakości. Do tego inne wymiary niż przy typowych mieszkaniach. Tu powierzchnie zaczynają się od 100 mkw. Kondygnacje mają przynajmniej 3 m wysokości. No i wreszcie o sukcesie decydują opinie elit, zwykle finansowych. Jeśli wiadomo, że w budynku zamieszkają znane postaci, sukces jest gwarantowany.

Eksperci zaznaczają, że głośne ostatnio wieże apartamentowe skierowane są do innych klientów. Wszak trudno o kameralność w ponad 250-mieszkaniowym apartamentowcu Złota 44 w Warszawie, zaprojektowanym przez Daniela Libeskinda. Metr wykończonego i wyposażonego mieszkania kosztuje tu średnio nieco ponad 25 tys. zł (7 tys. euro). Takimi mieszkaniami częściej interesują się firmy, ambasady i inwestorzy myślący o wynajmie długoterminowym.

W zacisznych małych budynkach lokatorzy mają być odgrodzeni od świata. Stąd chociażby przeszczepienie na nasz rynek znanych z najbardziej prestiżowych adresów na nowojorskim Manhattanie zasad: przykładowo w Prestige Residence wspólnota ma mieć wpływ na dobór nowych sąsiadów.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora m.zwierzchowski@rp.pl

– Zawarliśmy już pierwsze umowy, choć dopiero od kilku tygodni apartamenty są w sprzedaży – mówi Magdalena Cicharska, dyrektor sprzedaży Prestige Inwestycje. Jej firma postawiła kameralny budynek z dziesięcioma apartamentami tuż obok parków Kaskada i Stawy Kellera na warszawskim Marymoncie. Do dyspozycji mieszkańców będą m.in. pokojówki i consierge. Ten ostatni to nie portier, ale osoba, która zapewni bezpieczną podróż dziecka do szkoły, załatwi pranie, przyniesie zakupy z auta, zorganizuje przyjęcie itd. To m.in. takie usługi sprawiają, że ceny luksusowych apartamentów sięgają 40 tys. zł za mkw.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne