– Zawarliśmy już pierwsze umowy, choć dopiero od kilku tygodni apartamenty są w sprzedaży – mówi Magdalena Cicharska, dyrektor sprzedaży Prestige Inwestycje. Jej firma postawiła kameralny budynek z dziesięcioma apartamentami tuż obok parków Kaskada i Stawy Kellera na warszawskim Marymoncie. Do dyspozycji mieszkańców będą m.in. pokojówki i consierge. Ten ostatni to nie portier, ale osoba, która zapewni bezpieczną podróż dziecka do szkoły, załatwi pranie, przyniesie zakupy z auta, zorganizuje przyjęcie itd. To m.in. takie usługi sprawiają, że ceny luksusowych apartamentów sięgają 40 tys. zł za mkw.
Sukces apartamentowca zaczyna się od lokalizacji. Najlepiej możliwie blisko centrum, ale we w miarę cichej okolicy. Stąd takie inwestycje, jak np. rewitalizacja zabytkowej kamienicy przy ul. Mokotowskiej w Warszawie. Orco Property sprzedaje w niej apartamenty od 24 tys. zł za mkw. Budynek ma być gotowy w I kw. 2008 roku. Lokalizacja to także bardzo mocna strona Belvedere Residence, stawianej przez L.D. Spółka. Metr mieszkania, z którego widok rozciąga się na Łazienki, kosztuje ponad 30 tys. zł.
Prawdziwą lokalizacyjną perełką będzie odrestaurowywany Pałac Młodziejowskiego, miedzy ulicami Miodową i Podwale w Warszawie z 15 – 20 luksusowymi apartamentami. Firma Mermaid Properties chce je oddać w I kw. 2010 roku. – Cena metra będzie oscylować wokół 40 tys. zł – zapowiada Radosław Sieroń, prezes Mermaid Properties. Za 300-metrowe mieszkanie zapłacić trzeba będzie 12 mln zł. Mimo to Sieroń nie boi się o chętnych.
By odnieść sukces na tym rynku, poza lokalizacją i dodatkowymi usługami, niezbędny jest wyjątkowy projekt architektoniczny oraz materiały wykończeniowe najwyższej jakości. Do tego inne wymiary niż przy typowych mieszkaniach. Tu powierzchnie zaczynają się od 100 mkw. Kondygnacje mają przynajmniej 3 m wysokości. No i wreszcie o sukcesie decydują opinie elit, zwykle finansowych. Jeśli wiadomo, że w budynku zamieszkają znane postaci, sukces jest gwarantowany.
Eksperci zaznaczają, że głośne ostatnio wieże apartamentowe skierowane są do innych klientów. Wszak trudno o kameralność w ponad 250-mieszkaniowym apartamentowcu Złota 44 w Warszawie, zaprojektowanym przez Daniela Libeskinda. Metr wykończonego i wyposażonego mieszkania kosztuje tu średnio nieco ponad 25 tys. zł (7 tys. euro). Takimi mieszkaniami częściej interesują się firmy, ambasady i inwestorzy myślący o wynajmie długoterminowym.