W efekcie stanęła produkcja w trzech włoskich fabrykach koncernu. Włoski dziennik podał, że z tego powodu koncern ponosi straty w wysokości 8 milionów euro dziennie.

– Fabryka w Bielsku-Białej to nasza najlepsza fabryka – zapewniał włoską prasę Marchionne. Według niego z tego powodu na pewno nie ucierpią wyniki Fiata za 2008 rok.

– Dzisiaj rano otrzymałem informacje, z których wynika, że problem jest już prawie rozwiązany – oświadczył. Jego zdaniem w poniedziałek rano produkcja zostanie wznowiona. Silniki Multijet produkowane w fabryce w Bielsku-Białej montowane są w fiatach punto, grande punto, idea i kilku modelach lancii w trzech włoskich fabrykach koncernu – w Melfi, Turynie i Termini Imerese.

Kilka dni temu wykryto w nich defekt jednej z 270 części, z których zbudowany jest silnik.

Multijety produkowane są w Polsce w zakładach Fiat-GM Powertrain od 2003 roku i nigdy dotąd nie było problemów z ich jakością. Dyrektor do spraw personalnych GM Powertrain, Marek Stanclik też uważa sprawę za „dziwną”. – W naszym procesie wada nie występuje – powiedział. I dodał, że fabryka pracuje normalnie i wysyła silniki do odbiorców.