Volkswagen ściga się z Toyotą na nowości

Nowe modele, 8 milionów aut rocznie i poprawa rentowności – to podstawowe elementy nowej strategii Volkswagena

Publikacja: 14.03.2008 05:07

Największa w Europie grupa samochodowa osiągnęła w ubiegłym roku rekordowe wyniki. Firma nie zamierza jednak spocząć na laurach. Do końca dekady zamierza wypuścić aż 20 nowych modeli. Cel jest prosty – sprzedawać 8 milionów aut rocznie, począwszy od 2011 roku, i zdetronizować japońską Toyotę, największą firmę motoryzacyjną świata. Wszystkie osiem marek należących do grupy, w tym między innymi hiszpański Seat, były w ubiegłym roku rentowne. Dzięki temu roczny zysk netto Volkswagena zwiększył się o 50 proc., do 4,12 mld euro, operacyjny o 40 proc., do 6,15 mld i obroty o 3,8 proc., do 108,9 mld.

Niemcy uruchomili program „Strategia 2018”, aby walczyć z Toyotą o prymat na świecie. Oprócz wysypu nowych modeli i sprzedaży 8 mln aut w 2011 r. głównym celem strategii jest systematyczna poprawa rentowności spółki o 10 proc. rocznie.

Po najlepszym roku w historii firmy Volkswagen zamierza teraz umocnić swą pozycję w Niemczech, na najważniejszych rynkach w Europie i w Ameryce Płn. Do lata zapadnie decyzja o lokalizacji za oceanem nowej montowni, która będzie mogła wytwarzać 100 – 150 tys. aut rocznie.

Szefa VW Martina Winterkorna cieszy zwiększanie przez Porsche udziałów w VW. – Samochody Porsche tworzyły historię motoryzacji, są od dawna związane z Volkswagenem. Powstaje teraz grupa otwierająca nową epokę – podkreślił i powtórzył zamiar prześcignięcia Toyoty do 2018 r.

W styczniu i lutym 2008 r. sprzedaż aut całej grupy wzrosła o 10,5 proc., do 952 tys., co pozwala zakładać wyższy zysk operacyjny i wyższe obroty w całym roku.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?