Na koniec 2007 r., w związku w rekordowymi cenami zbóż oraz wzrostem kosztów zakupu opakowań kartonowych i folii, płatki podrożały o mniej więcej 5 proc. To, czy ceny wzrosną i w tym roku, będzie zależało od ceny zbóż po zbiorach. Szacuje się, że na koniec roku mogą być one nieco niższe niż obecnie.

Popyt na produkty zbożowe utrzyma się co najmniej przez najbliższych pięć lat. W 2012 r. wartość rynku płatków zbożowych może wynieść w naszym kraju 755 mln zł.

Coraz większą popularnością powinny się cieszyć w Polsce produkty śniadaniowe dla dorosłych. Na razie ich udział w całym rynku wynosi 5 proc. W najbliższych latach może się zwiększyć o co najmniej kilka punktów procentowych. W zeszłym roku do lidera segmentu płatków dla dorosłych, którym jest Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, dołączyła firma FoodCare.

W 2007 r. o 11 proc. poszła w górę sprzedaż płatków dla dzieci, do których należy mniej więcej połowa naszego rynku produktów zbożowych. Natomiast o niemal 7 proc. zwiększył się popyt na muesli. Ich największym producentem w Polsce jest firma Sante z Warszawy. Sprzedaż muesli, także pod markami sieci, stanowi połowę jej przychodów.

Spada natomiast popyt na tzw. płatki dla całej rodziny. W zeszłym roku ich sprzedaż zmniejszyła się o 5 proc.