Dwa Brązowe Lwy dla polskich agencji

Saatchi & Saatchi Poland i McCann Erickson Polska otrzymały nagrody w prestiżowym konkursie reklamowym w Cannes

Aktualizacja: 22.06.2008 20:23 Publikacja: 22.06.2008 20:18

Agencja Saatchi & Saatchi Poland dostała Brązowego Lwa w kategorii reklama zewnętrzna za prace z cyk

Agencja Saatchi & Saatchi Poland dostała Brązowego Lwa w kategorii reklama zewnętrzna za prace z cyklu "Reinkarnacja" do kampanii społecznej o recyklingu dla Greenpeace Polska.

Foto: Materiały Organizatora

Dwie statuetki to identyczny rezultat, jak ten osiągnięty w ubiegłym roku.

Na zakończonym w sobotę uroczystą galą Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym Cannes Lions Brązowego Lwa dostała agencja Saatchi & Saatchi Poland w kategorii reklama zewnętrzna za trzy prace z cyklu "Reinkarnacja" do kampanii społecznej o recyklingu dla Greenpeace Polska. Prace "Plastik", "Metal" i "Papier" to misterne kompozycje ułożone z odpadów.

Drugą brązową statuetkę ostatniego dnia festiwalu w kategorii film otrzymała agencja McCann Erickson Polska za telewizyjny spot "Egzekucja" ostrzegający przed zezwalaniem dzieciom na niekontrolowane korzystanie z Internetu, a przygotowany dla Fundacji Dzieci Niczyje.

Film zaczyna się od brutalnej sceny – kilku mężczyzn wlecze ze sobą rozebranego więźnia lub jeńca nad wykopany wcześniej dół, gdzie pada rozkaz rozstrzelania. Do egzekucji nie dochodzi, bo mężczyźni zauważają stojącego nieopodal małego chłopca. Na pytanie, co tu robi, chłopiec odpowiada: surfuję.

Grand Prix w jednej z najbardziej prestiżowych kategorii – Film, dostały dwie agencje. T. A. G. SF/McCann Worldgroup została wyróżniona za spoty "Enemy Weapon", "Gravesite", "John 117/Monumet" i "Combat" reklamujące grę "Halo 3" Microsoftu. Fallon London jury nagrodziło filmowym Grand Prix za zabawny telewizyjny spot "Gorilla", opracowany dla Cadbury. W filmie wielki goryl ekstatycznie gra na perkusji w rytm popularnej piosenki Phila Collinsa. Tytanowe Grand Prix za najbardziej innowacyjną kampanię dostała w tym roku japońska agencja Projector Tokyo za promocję odzieży Uniqlo.

Agencją roku została tym razem BBDO Nowy Jork. Z Polski do Cannes trafiły 124 prace, o 49 mniej niż rok temu. W sumie zgłoszono ponad 28 tys. prac z 85 krajów.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?