Dwie statuetki to identyczny rezultat, jak ten osiągnięty w ubiegłym roku.
Na zakończonym w sobotę uroczystą galą Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym Cannes Lions Brązowego Lwa dostała agencja Saatchi & Saatchi Poland w kategorii reklama zewnętrzna za trzy prace z cyklu "Reinkarnacja" do kampanii społecznej o recyklingu dla Greenpeace Polska. Prace "Plastik", "Metal" i "Papier" to misterne kompozycje ułożone z odpadów.
Drugą brązową statuetkę ostatniego dnia festiwalu w kategorii film otrzymała agencja McCann Erickson Polska za telewizyjny spot "Egzekucja" ostrzegający przed zezwalaniem dzieciom na niekontrolowane korzystanie z Internetu, a przygotowany dla Fundacji Dzieci Niczyje.
Film zaczyna się od brutalnej sceny – kilku mężczyzn wlecze ze sobą rozebranego więźnia lub jeńca nad wykopany wcześniej dół, gdzie pada rozkaz rozstrzelania. Do egzekucji nie dochodzi, bo mężczyźni zauważają stojącego nieopodal małego chłopca. Na pytanie, co tu robi, chłopiec odpowiada: surfuję.
Grand Prix w jednej z najbardziej prestiżowych kategorii – Film, dostały dwie agencje. T. A. G. SF/McCann Worldgroup została wyróżniona za spoty "Enemy Weapon", "Gravesite", "John 117/Monumet" i "Combat" reklamujące grę "Halo 3" Microsoftu. Fallon London jury nagrodziło filmowym Grand Prix za zabawny telewizyjny spot "Gorilla", opracowany dla Cadbury. W filmie wielki goryl ekstatycznie gra na perkusji w rytm popularnej piosenki Phila Collinsa. Tytanowe Grand Prix za najbardziej innowacyjną kampanię dostała w tym roku japońska agencja Projector Tokyo za promocję odzieży Uniqlo.