Dwa Brązowe Lwy dla polskich agencji

Saatchi & Saatchi Poland i McCann Erickson Polska otrzymały nagrody w prestiżowym konkursie reklamowym w Cannes

Aktualizacja: 22.06.2008 20:23 Publikacja: 22.06.2008 20:18

Agencja Saatchi & Saatchi Poland dostała Brązowego Lwa w kategorii reklama zewnętrzna za prace z cyk

Agencja Saatchi & Saatchi Poland dostała Brązowego Lwa w kategorii reklama zewnętrzna za prace z cyklu "Reinkarnacja" do kampanii społecznej o recyklingu dla Greenpeace Polska.

Foto: Materiały Organizatora

Dwie statuetki to identyczny rezultat, jak ten osiągnięty w ubiegłym roku.

Na zakończonym w sobotę uroczystą galą Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym Cannes Lions Brązowego Lwa dostała agencja Saatchi & Saatchi Poland w kategorii reklama zewnętrzna za trzy prace z cyklu "Reinkarnacja" do kampanii społecznej o recyklingu dla Greenpeace Polska. Prace "Plastik", "Metal" i "Papier" to misterne kompozycje ułożone z odpadów.

Drugą brązową statuetkę ostatniego dnia festiwalu w kategorii film otrzymała agencja McCann Erickson Polska za telewizyjny spot "Egzekucja" ostrzegający przed zezwalaniem dzieciom na niekontrolowane korzystanie z Internetu, a przygotowany dla Fundacji Dzieci Niczyje.

Film zaczyna się od brutalnej sceny – kilku mężczyzn wlecze ze sobą rozebranego więźnia lub jeńca nad wykopany wcześniej dół, gdzie pada rozkaz rozstrzelania. Do egzekucji nie dochodzi, bo mężczyźni zauważają stojącego nieopodal małego chłopca. Na pytanie, co tu robi, chłopiec odpowiada: surfuję.

Grand Prix w jednej z najbardziej prestiżowych kategorii – Film, dostały dwie agencje. T. A. G. SF/McCann Worldgroup została wyróżniona za spoty "Enemy Weapon", "Gravesite", "John 117/Monumet" i "Combat" reklamujące grę "Halo 3" Microsoftu. Fallon London jury nagrodziło filmowym Grand Prix za zabawny telewizyjny spot "Gorilla", opracowany dla Cadbury. W filmie wielki goryl ekstatycznie gra na perkusji w rytm popularnej piosenki Phila Collinsa. Tytanowe Grand Prix za najbardziej innowacyjną kampanię dostała w tym roku japońska agencja Projector Tokyo za promocję odzieży Uniqlo.

Reklama
Reklama

Agencją roku została tym razem BBDO Nowy Jork. Z Polski do Cannes trafiły 124 prace, o 49 mniej niż rok temu. W sumie zgłoszono ponad 28 tys. prac z 85 krajów.

Dwie statuetki to identyczny rezultat, jak ten osiągnięty w ubiegłym roku.

Na zakończonym w sobotę uroczystą galą Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym Cannes Lions Brązowego Lwa dostała agencja Saatchi & Saatchi Poland w kategorii reklama zewnętrzna za trzy prace z cyklu "Reinkarnacja" do kampanii społecznej o recyklingu dla Greenpeace Polska. Prace "Plastik", "Metal" i "Papier" to misterne kompozycje ułożone z odpadów.

Reklama
Biznes
Ścięte rekomendacje dla producentów gier. Faworyt inwestorów jest już tylko jeden
Biznes
Putin ignoruje Trumpa, szansa dla sektora kosmicznego, chipy wracają do Chin
Biznes
Przedsiębiorcy boją się wyższych ceł Trumpa
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama