— Na początek będziemy mieli w ofercie dwa modele: Abarth 500 i Abarth grande punto — zapowiada Bogusław Cieślar, rzecznik Fiat Auto Poland. — Samochody w wielu konfiguracjach, włącznie z wyczynowymi pojazdami. Sprzedaż rozpoczniemy od trzech salonów, w Poznaniu, Krakowie i Warszawie. Liczymy na sprzedaż kilkudziesięciu sztuk rocznie — dodaje. Ceny Abarthów na polskim rynku zaczynać będą się od niecałych 60 tys. zł.
Drożej będzie w salonie Infiniti. Tam za najtańszy model zapłacić trzeba będzie 160,9 tys. zł, a ceny najdroższych sięgają 280 tys. zł. — Otwarcie salonu zaplanowaliśmy na koniec listopada, ale zamówienia na samochody już zaczęliśmy zbierać. Sprzedaliśmy od października kilkanaście samochodów — mówi Radek Pszczółka, rzecznik Grupy PGD, do której należy kończony właśnie w Warszawie salon Infiniti.
Te debiuty tylko potwierdzają, że z naszym rynkiem samochodowym nie jest aż tak źle. Sprzedaż spada w większości państw europejskich, w USA i Japonii. Tymczasem w Polsce, po trzech kwartałach, mamy niemal 13-proc. wzrost rynku nowych aut osobowych — wynika z danych Samar. Oczywiście wciąż daleko do nam do osiąganych pod koniec lat 90. ubiegłego stulecia wyników (sprzedaż ok. 640 tys. sztuk w 1999 r.). Niemniej od 2003 r. nieprzerwanie mamy wzrost rynku, a w tym roku sprzedaż powinna się zamknąć wynikiem przekraczającym 310 tys. sztuk.
Jakby na potwierdzenie poprawiającej się sytuacji ten rok obfituje w debiuty kolejnych marek w Polsce. We wrześniu ruszyła sprzedaż tanich indyjskich wozów marki Tata. W maju wróciła na nasz rynek japońska Mazda. Przez kilka lat koncern nie miał u nas swojego przedstawicielstwa, tłumacząc to słabością rynku. Z kolei w kwietniu otwarto w Warszawie pierwszy polski salon luksusowej marki Bentley. Jednych z najdroższych aut na świecie, które zanim trafiły do Polski można było kupić m.in. w salonach w Rydze czy Kijowie.
Taki wysyp debiutów to spora odmiana. Bowiem w ostatnich kilku latach pojawiła się w Polsce jedynie zależna od Renault rumuńska marka Dacia, trzy marki koncernu GM sprzedawane we wspólnych salonach - Cadillac, Corvette i Hummer, powiązany z Chryslerem Dodge, oraz koreański specjalista od samochodów terenowych Ssangyong. Nie licząc oczywiście wciąż nieudanych prób wprowadzania na nasz rynek chińskich marek samochodowych.