Pociągi samorządowego przewoźnika kolejowego będę kursować m.in. miedzy Warszawą a Wrocławiem i Poznaniem a Szczecinem. To na tych trasach państwowa spółka przygotowująca się do wejścia na giełdę, zlikwidowała połączenia by poprawić swoje wyniki finansowe. Nie zarabiały one na siebie a państwo nie chciało ich dotować.

— Uruchomienie pociągów w miejsce zlikwidowanych przez PKP Intercity było inicjatywą podjętą wspólnie z marszałkami — mówi Marta Olender z biura prasowego PKP PR. — Stwierdzili, że te połączenia są potrzebne i zdecydowali się je dotować — dodaje.

Nowe pociągi Interregio — międzywojewódzkie połączenia uruchamiane przez PKP Przewozy Regionalne będą pojawiać się stopniowo. — Cały czas trwają prace nad nową siatką połączeń — mówi Olender.

Z Wrocławia do Warszawy codziennie już jeździ elektryczny skład o tej samej porze w której kursowały pociągi PKP IC. Wraca po południu i jedzie dalej — do Łodzi. Między Poznaniem a Szczecinem będą kursować codziennie dwa pociągi PKP PR. Bilety na nowe połączenia mają być tańsze od tych, które obowiązywały w pociągach pospiesznych PKP IC.

Kolejnymi pociągami Interregio jakie uruchomi spółka PKP Przewozy Regionalne będzie z Warszawy do Kielc. Pierwszy pociąg na tej trasie ruszy w piątek 4 września. Pociąg PKP PR będzie też kursował z Wrocławia do Kielc w piątki i z Kielc do Wrocławia w niedzielne popołudnie. Zastąpi zlikwidowany prze PKP IC pociąg pospiesznym. Samorządowa spółka uruchamia też w ramach połączeń międzywojewódzkich pociąg z Łodzi do Krakowa.