Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył dziś koperty w trzecim, ostatnim już przetargu na firmy, które wybudują w sumie 56,9 km odcinek autostrady A4 (pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż), przecinającej południe Polski z zachodu na wschód.
Fragment 20,9 km między Brzeskiem a Wierzchosławicami za 622,5 mln zł chce budować konsorcjum firm NDI i SB Granit z Macedonii. Rząd przeznaczył na inwestycje 1,3 mld zł.
Największe szanse na budowę 23 km odcinka trasy z Szarowa do Brzeska ma konsorcjum firm Polimex Mostostal, słowackiej Doprastav oraz czeskiej Metrostav. Ich oferta opiewa na 779 mln zł, przy kosztach wysokości 1,5 mld zł.
Najniższa oferta na realizacje 13 km trasy z Wierzchosławic do Krzyża została złożona przez hiszpańską Dragados, która niedawno przejęła polską spółkę PolAqua. Hiszpanie zaoferowali, że zbudują drogę za 542,8 mln zł, podczas gdy zgodnie z kosztorysem mogła ona kosztować 1 mld 148 mln zł.
Wyniki przetargów mają zostać ogłoszone w najbliższym czasie, tak by umowy mogły zostać podpisane jeszcze w tym roku, a prace miały szanse rozpocząć się przed końcem roku. Trasa ma być oddana do użytku na przełomie lat 2011/2012.