Źle z reklamą na tramwajach

Załamały się przychody firm transportu miejskiego z ogłoszeń umieszczanych na pojazdach

Publikacja: 05.11.2009 02:45

– Sądzę, że zakłady transportowe będą musiały zweryfikować swoje stawki, po tym jak odczuły ok. 66-proc. spadek przychodów z reklamy. Spodziewałbym się, że w przyszłym roku zmienią ceny – mówi Paweł Orłowski, wiceprezes CAM Media.

Spółka jest jednym z większych graczy na rynku reklamy tranzytowej, umieszczanej w i na pojazdach transportu miejskiego. W tym segmencie działają też AMS i Business Consulting. Ich przychody z tego tytułu w III kw. wyniosły 5,1 mln zł, o ponad 50 proc. mniej niż rok wcześniej.

Z danych, które zebraliśmy, wynika, że większość zakładów transportowych w dużych polskich miastach obniżek nie planuje. Zmiany mogą zajść za to na największym rynku reklamy tranzytowej – w Warszawie.

– Ceny mamy na identycznym poziomie jak w ubiegłym roku, ale być może będziemy stosować stawki promocyjne. Nie ma jeszcze wiążącej decyzji w tej sprawie – mówi Adam Stawicki, rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, pytany o cennik na 2010 r.

Najwięcej zarabiający i notujący dotąd relatywnie niewielkie spadki wpływów reklamowych przewoźnik – Tramwaje Warszawskie – także zapowiada zmiany w cenniku. Będą one jednak wymuszone wprowadzonym w tym roku ograniczeniem umieszczania reklamy całopowierzchniowej na tramwajach.

– Ograniczenie zostało wprowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego i dotyczy zakazu zawierania nowych umów na reklamę całopojazdową po 1 sierpnia 2009 r. Wszystkie umowy zawarte przed tym terminem będą obowiązywać do czerwca 2010 r. Obecnie może być wykorzystywana jedynie powierzchnia na prawych burtach tramwaju – mówi Michał Powałka, rzecznik TW.

– Sądzę, że zakłady transportowe będą musiały zweryfikować swoje stawki, po tym jak odczuły ok. 66-proc. spadek przychodów z reklamy. Spodziewałbym się, że w przyszłym roku zmienią ceny – mówi Paweł Orłowski, wiceprezes CAM Media.

Spółka jest jednym z większych graczy na rynku reklamy tranzytowej, umieszczanej w i na pojazdach transportu miejskiego. W tym segmencie działają też AMS i Business Consulting. Ich przychody z tego tytułu w III kw. wyniosły 5,1 mln zł, o ponad 50 proc. mniej niż rok wcześniej.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?