Posłowie przyjęli dziś w tej sprawie rezolucje. Proponują nowelizację przepisów unijnych. Ma ona zapewnić pasażerom, których lot został odwołany nagle z powodu upadłości przewoźnika, pomoc na lotnisku, nocleg i możliwość powrotu do domu.
Środki na tego typu wydatki mają pochodzić z funduszu kompensacyjnego, który miałby zostać utworzony. Pieniądze do niego mieliby wpłacać działające na unijnym rynku przewoźnicy. Posłowie sugerują też możliwość odwołania się do solidarności przewoźników: klienci linii, która ogłosiła upadłość mogliby kontynuować podróż na pokładzie samolotu innej linii dysponującej niewykorzystanymi miejscami na tej samej trasie przelotu.
— Wielu pasażerów nie ma środków finansowych pozwalających poradzić sobie z tego rodzaju sytuacjami. Ludzie wydają oszczędności by spędzić wakacje z rodziną i mają wrażenie, że wyrzucili pieniądze w błoto, bez swojej winy — powiedział Brian Simpson, przewodniczący komisji transportu, w czasie debaty plenarnej w ubiegłym miesiącu. W ciągu ostatnich 9 lat działalność zakończyło 77 przewoźników. Tego lata upadłość ogłosił SkyEurope. Klienci linii nie otrzymali rekompensaty za odwołany loty na które wykupili bilety.