W 28 krajach Europy (Unia bez Cypru i Malty, Islandia, Norwegia, Szwajcaria) sprzedano 1,182 mln nowych samochodów. Po 11 miesiącach rynek jest jednak mniejszy o 2,8 proc. niż w 2008 r. i wynosi 13,4 mln zarejestrowanych pojazdów.
Największą poprawę w listopadzie zanotowała Wielka Brytania (+57,6 proc. 158,1 tys. sztuk), przed Francją (+48,3 proc., 216,4 tys.), Hiszpanią (+37,3, 86,5 tys), Włochami (+31,2, 183 tys.) i Niemcami (+19,7, 279,7 tys.) Po 11 miesiącach rynek w zachodniej części Europy był stabilny (-0,7 proc.); tylko w trzech krajach nastąpił wzrost sprzedaży: w Niemczech o 25,4 proc., w Austrii o 7,9 i Francji o 7,6 proc.
Na wschodzie Europy listopad był złym miesiącem: sprzedaż zmalała o 16,7 proc. do 675 tys., bo na Łotwie nastąpiła zapaść o 84,9 proc., na Słowacji o 23,9 proc. Wzrost sprzedaży osiągnęły tylko Czechy (31,5 proc.) i Słowenia (3,7). Po 11 miesiącach zarejestrowano 778,1 tys. pojazdów, o 27,4 proc. mniej niż rok temu.
Wśród producentów Volskwagen (marki VW, Ausi, SEAT, Skoda) umocnił się na pierwszym miejscu ze wzrostem sprzedaży o 16,6 proc. do 248,6 tys. Drugi PSA Peugeot Citroen zyskał nawet 38,7 proc. z liczbą 158,9 tys. Amerykanie wypadli następująco: Ford (z Volvo) +23,4 proc. do 119 tys., GM (Opel, Chevrolet, Saab) +23,9 proc. i 94,5 tys., Fiat (trzy marki) +27,7 i 97,1 tys. Niemieckie firmy wypadły skromniej: BMW (+ 9,9 i 55,7 tys.), Daimler (+9,2 i 58,1 tys.), Toyota poprawiła się o 33,5 proc., do 56,6 tys.