W przetargu ma zostać wyłoniona firma, która sporządzi dokumentację projektową Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego niezbędną, by dostosować fragment trasy A4 z Krzywej do Wrocławia i A18 z Krzywej do Golnic do takich standardów, by móc pobierać opłaty za przejazd tymi drogami.

Najkorzystniejszą ofertę o wysokości prawie 1,5 mln zł złożyło biuro projektowe Tebodin-SAP Projekt, najdroższą zaś, osiągającą prawie 4,7 mln zł, konsorcjum firm Scott Wilson.

Studium to jest pierwszym etapem dokumentacji projektowej. Wstępnie określi zakres rzeczowy i finansowy inwestycji. Przede wszystkim zostanie przeprowadzona analiza i prognoza ruchu drogowego, która pozwoli określić, czy i na jakich odcinkach istnieje konieczność dobudowy trzeciego pasa ruchu oraz konieczność dobudowy pasa awaryjnego. Przeanalizowana zostanie także konieczność przebudowy węzłów i obiektów inżynierskich oraz budowa urządzeń ochrony środowiska takich jak ogrodzenia czy przejścia dla zwierząt. Na sporządzenie studium wykonawca będzie miał 18 miesięcy.