Comarch nie ukrywa, że inwestycje mają zaowocować większą sprzedażą poza Polską. Obecnie ok. 30 proc. obrotów ze sprzedaży aplikacji i usług dla sektora handlu i usług pochodzi od klientów zagranicznych.

W przypadku produktów lojalnościowych zagranica odpowiada już nawet za 90 proc. przychodów. Między innymi dlatego, że Comarch prowadzi sprzedaż w prawie 30 krajach na trzech kontynentach. Z jej usług korzystają tacy giganci, jak: BP, Statoil, amerykańskie linie lotnicze jetBlue czy grupa Metro. Spółka dostarcza im systemy lojalnościowe czy elektronicznej wymiany dokumentów (ECOD.

W ramach zaplanowanych na ten rok inwestycji Comarch chce m.in. zbudować dwa nowe centra przetwarzania danych w Niemczech i Francji, które będą realizowały zlecenia outsourcingowe zainteresowanych klientów.

Firma zamierza również przeznaczyć grube miliony na rozwój w Azji. Ma już 200 klientów w Wietnamie, którzy używają ECOD. – Do końca roku ich liczba zwiększy się do 500 – zapowiada Marcin Warwas, wiceprezes Comarchu.