Kolejne ponad 22 mln akcji chcą zbyć dotychczasowi udziałowcy: MCI Management i Arthur Holding.
W piątek spółka przedstawi cenę emisyjną. Będzie mieściła się w przedziale 2,35 – 2,95 zł za walor. Daje to wycenę całej spółki na 285 – 358 mln zł, a wartość oferty na prawie 120 mln zł. Drobni inwestorzy będą mogli kupić 9 mln walorów. Reszta przeznaczona jest dla inwestorów instytucjonalnych. Oferującym jest DM BZ WBK.
[wyimek][srodtytul]120 mln zł[/srodtytul] może wynieść wartość oferty publicznej spółki[/wyimek]
Zarząd ABC Daty na podstawie spotkań z inwestorami finansowymi wierzy, że wszystkie papiery znajdą nabywców. Dlatego nie ma zamiaru przekładać oferty, mimo że koniunktura giełdowa nie jest sprzyjająca. – Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to dobry okres na plasowanie akcji. Jesteśmy jednak przekonani, że nasza firma, która wypracowuje stabilne i powtarzalne wyniki finansowe, będzie dobrym uzupełnieniem portfeli funduszy – uważa prezes Marek Sadowski.
Nie chce zdradzić wyników ABC Daty za I kwartał. Zapewnia, że spółka zakończyła ten okres zyskiem. Podtrzymuje prognozy, że przychody skonsolidowane ABC Daty powiększą się w tym roku o 4 proc., do 2,46 mld zł, a czysty zysk wzrośnie o 2,3 proc., do 31,2 mln zł. Sadowski przyznaje, że w bieżącym roku popyt na sprzęt IT odbudowuje się bardzo powoli.