General Motors: Znów problem ze spryskiwaczem tylnej szyby

Amerykański koncern wycofa 1,5 mln samochodów z lat 2006-2009 w związku z problemami ze spryskiwaczem ogrzewanej tylnej szyby, które mogą prowadzić do pożaru

Publikacja: 08.06.2010 19:27

Problem dotyczy różnych modeli samochodów osobowych, sportowych, dostawczych i terenowych pick-upów. Podobną akcję GM przeprowadziło w 2008 r., ale pojawiły się doniesienia o pożarach w naprawionych pojazdach.

Koncern chce wyłączyć w samochodach moduł, który może doprowadzić do pożaru, a właścicielom i osobom, które samochód wzięły w leasing, wypłacić po 100 dolarów.

Z półtora miliona pojazdów wyposażonych w moduł stwarzający zagrożenie pożarem niemal 1,4 mln pojazdów sprzedano w USA, ponad 100 tysięcy – w Kanadzie, Meksyku i innych krajach.

Pierwsze listy do klientów będą dostarczone w czerwcu. Mogą oni również sami kontaktować się z dealerami, by umówić się na zdemontowanie modułu stwarzającego zagrożenie.

[ramka][b]Modele do wycofania:[/b]

[b]Lata 2006-2009:[/b]

Buick Lucerne, Cadillac DTS i Hummer H2

[b]Lata 2007-2009:[/b]

Cadillac Escalade, Escalade ESV i Escalade EXT, Saturn Outlook oraz Chevrolet Traverse (2009 r.), Chevrolet Avalanche, Silverado, Suburban i Tahoe, GMC Acadia, Sierra, Yukon i Yukon XL

[b]Lata 2008-2009:[/b]

Buick Enclave i Cadillac CTS[/ramka]

Problem dotyczy różnych modeli samochodów osobowych, sportowych, dostawczych i terenowych pick-upów. Podobną akcję GM przeprowadziło w 2008 r., ale pojawiły się doniesienia o pożarach w naprawionych pojazdach.

Koncern chce wyłączyć w samochodach moduł, który może doprowadzić do pożaru, a właścicielom i osobom, które samochód wzięły w leasing, wypłacić po 100 dolarów.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne