Dell, wieloletni globalny lider pod względem wielkości sprzedaży komputerów osobistych (dziś na czwartym miejscu na świecie) chce za 1,15 mld dol. kupić firmę 3PAR.

Zapowiedź przejęcia właśnie tej firmy może stanowić pierwszą próbę przedefiniowania biznesowgo modelu Della w kierunku rozwiązań komputerowych dostarczanych przez internet oraz tzw. wirtualizacji. 3PAR specjalizuje się w dostarczaniu wydajnych centrów danych, które swoim użytkownikom pozwalają na wyprowadzenie poza firmę nie tylko serwerów i magazynów danych, ale także mocy obliczeniowych dzięki możliwości stworzenia w centrum danych dziesiątków sztuk wirtualnych komputerów. Dzięki temu w organizacji maleje zapotrzebowanie na podstawowy produkt Della, czyli wydajne komputery osobiste w które wyposażani są pracownicy. Oszczędności na infrastrukturze osiągane w taki sposób sięgają nawet 90 proc. w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami.

Wydaje się, że Dellowi bardzo zależy na kupnie spółki. Wyceniając 3PAR na 1,15 mld dol. koncern zaproponował bowiem za jedną akcję firmy 18 dol., czyli aż86,5 proc. więcej niż wyniósł kurs jej papierów na piątkowym zamknięciu sesji amerykańskiej giełdy (9,65 dol.)

Hewlett-Packard, targany skandalem związanym z odejściem swojego prezesa największy konkurent Della i światowy lider pod względem sprzedaży komputerów osobistych dysponuje już własnymi, podobnymi do oferowanych przez 3PAR rozwiązaniami.