Reklama

Prasa idzie do Internetu

Gazety przeżyją, muszą jednak wykorzystywać Internet, a nie z nim walczyć - to wnioski uczestników panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość?" w Krynicy

Publikacja: 09.09.2010 15:44

Uczestnicy panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość? ” w Krynicy

Uczestnicy panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość? ” w Krynicy

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Wydawcy muszą znaleźć sposób na zarabianie w Internecie — stwierdzili uczestnicy panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość? ” — Polacy niewiele czytają. Trzeba się zastanowić, jak w takiej sytuacji działać i jaka jest przyszłość prasy — zarówno tej drukowanej, jak i tej w Internecie — mówi Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. — Moim zdaniem prasa zmieni się, dostosuje się do nowej sytuacji i zostanie na rynku.

— Prasa drukowana nie przeżyje. Wydawcy tak — jeżeli przestawią się na inny nośnik i będą w stanie chronić swoją własność intelektualną — przekonywał Jakub Bierzyński, dyrektor generalny Omnicom Media Group.

Problemem wydawców prasy są też spadające przychody.

— Pieniędzy, które trafiają na reklamy do prasy jest mało a będzie jeszcze mniej — prorokuje Bierzyński.

— Kolejne budżety reklamowe pochłoną portale społecznościowe, które dają reklamodawcom możliwości targetowania swoich przekazów — podsumowuje Bierzyński.

Reklama
Reklama

Innym źródłem przychodu ma być odpłatne udostępnianie treści zamieszczonych w Internecie.

— Kluczową kwestią w tym przypadku jest siła marki. Mało gazet ma wystarczającą siłę, by ktoś chętnie zapłacił by sprawdzić, co mają do powiedzenia na dany temat — mówi Jan Cieński korespondent Financial Times.

Zdaniem Martina Ehla, szefa działu zagranicznego czeskiego dziennika Hospodarske Noviny, siła gazet są własne, wiarygodne informacji.

— To jest waluta prasy. Uleganie reklamodawcom jest strzelaniem sobie w stopę — podsumowuje Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy.

[b]Na stronie [link=http://www.rp.pl/temat/172321.html]rp.pl/forum_ekonomiczne[/link] najświeższe relacje, galerie i linki do poprzednich edycji[/b]

Wydawcy muszą znaleźć sposób na zarabianie w Internecie — stwierdzili uczestnicy panelu „Czy wydawnictwa prasowe mają przyszłość? ” — Polacy niewiele czytają. Trzeba się zastanowić, jak w takiej sytuacji działać i jaka jest przyszłość prasy — zarówno tej drukowanej, jak i tej w Internecie — mówi Paweł Lisicki, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. — Moim zdaniem prasa zmieni się, dostosuje się do nowej sytuacji i zostanie na rynku.

— Prasa drukowana nie przeżyje. Wydawcy tak — jeżeli przestawią się na inny nośnik i będą w stanie chronić swoją własność intelektualną — przekonywał Jakub Bierzyński, dyrektor generalny Omnicom Media Group.

Reklama
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama