Budowa LCS Gdynia, czyli m.in. modernizacja ok. 14,5 km torów będzie kosztować 456,9 mln zł. Realizacją inwestycji zajmie się konsorcjum z Ferroco na czele. Z kolei LCS Gdańsk, czyli m.in. 22 km torów ma zbudować konsorcjum, którego liderem jest Torpol. Wartość kontraktu to 589,33 mln zł.
Obie umowy mogły zostać podpisane już na początku grudnia 2010 roku. Nie mogło do tego dojść, gdyż spółka odpowiedzialna za budowę i modernizację torów nie miała potwierdzenia finansowania inwestycji ze strony resortu finansów. Obie inwestycje mają zakończyć się w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy.
Budowa LCS Gdynia i LCS Gdańsk jest częścią modernizacji trasy z Gdyni do Warszawy, który ma potrwać jeszcze trzy lata. Po jego zakończeniu pociągi będą 360 km odcinek pokonywać w ok. 2,5 godziny. Trasę mają obsługiwać szybkie pociągi, które zamówiła PKP Intercity.