Polska ma na swoim koncie 12 kampanii promujących żywność, do których dołożyła się Komisja Europejska. Ich łączny budżet wynosi 33,3 mln euro, czyli ponad 130 mln zł. Wkrótce mogą dołączyć do nich kolejne programy. Związek Sadowników RP chce zachęcać Rosjan i Ukraińców do jedzenia jabłek. Wartość zaplanowanej przez niego kampanii informacyjnej wynieść ma ok. 16 mln zł.
– Komisja Europejska nie dofinansowuje programów promujących żywność z danego kraju. Jednak oczywiste jest, że Polska skorzysta na wzroście popularności unijnych jabłek w Rosji – wyjaśnia Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP. Powód? Jesteśmy największym unijnym eksporterem jabłek na rynek rosyjski.
O ukraińskich konsumentów chce walczyć także Polska Izba Makaronu. Planuje wydać na ten cel 12 mln zł.
– Ukraiński rynek ma duży potencjał wzrostu. Konsumpcja makaronów nie przekracza tam nadal 3 kg na osobę i jest o 1,5 kg niższa od średniego spożycia w Polsce – wyjaśnia Paweł Nowakowski, szef Polskiej Izby Makaronu i prezes giełdowej spółki Makarony Polskie.