Ernst & Young: kierowcy boją się kupowac auta elektryczne

Ernst & Young: do kupienia auta elektrycznego nie zachęci sama kampania promocyjna

Publikacja: 27.05.2011 04:37

Ernst & Young: kierowcy boją się kupowac auta elektryczne

Foto: Bloomberg

Opracowany na podstawie badań 4 tys. kierowców w USA, Chinach, Japonii i w czterech najbardziej zmotoryzowanych krajach europejskich raport studzi przewidywania co do szybkiego rozwoju rynku aut elektrycznych. Pierwszym hamulcem będzie słabo rozwinięta infrastruktura punktów ładowania. Drugim – mała znajomość technologii zarówno aut elektrycznych, jak i hybrydowych. Ankietowani stwierdzili, że dopóki dostęp do niej nie będzie tak prosty jak w przypadku aut z silnikami spalinowymi, nie zaryzykują zmiany.

Najbardziej ostrożni są Japończycy i Amerykanie. Odpowiednio 74 i 70 proc. ankietowanych w tych krajach kierowców stwierdziło, że auta elektryczne muszą mieć mocno ugruntowaną pozycję na rynku, zanim zdecydują się na zakup. Podobnie odpowiedziało 65 proc. Niemców, Francuzów, Włochów i Brytyjczyków. Największymi optymistami okazali się natomiast Chińczycy: 47 proc. pytanych stwierdziło, że kupią samochody elektryczne, jak tylko pojawią się na rynku. Przy tym kierowcy z Chin mają najmniejsze pojęcie na temat nowoczesnych technologii – tylko co czwarty wie, czym są auta elektryczne.

2 mln sztuk aut elektrycznych ma zostać sprzedanych do 2017 roku

Eksperci uważają, że same kampanie promocyjne nie przekonają kierowców do zakupu. – Dopóki potencjalny klient nie będzie mógł w salonie wsiąść do takiego auta, a potem się nim przejechać, dopóty samochody elektryczne nie zdobędą zbyt dużej popularności – twierdzi dyrektor działu doradztwa dla branży motoryzacyjnej w Ernst & Young Leszek Lerch.

Tymczasem według firmy doradczej Frost & Sullivan światowy rynek samochodów elektrycznych będzie jednak rósł w dynamicznym tempie. Globalna sprzedaż tego typu pojazdów (elektrycznych i hybrydowych typu PHEV Plug-in Hybrid Electric Vehicle) na świecie ma przekroczyć 2 mln sztuk w 2017 roku. – Wraz z rozwojem globalnego rynku mają pojawić się korzyści, które pozwolą obniżyć cenę samochodów elektrycznych – uważa Vitaly Belskyi, konsultant rynku motoryzacyjnego Frost & Sullivan.

Opracowany na podstawie badań 4 tys. kierowców w USA, Chinach, Japonii i w czterech najbardziej zmotoryzowanych krajach europejskich raport studzi przewidywania co do szybkiego rozwoju rynku aut elektrycznych. Pierwszym hamulcem będzie słabo rozwinięta infrastruktura punktów ładowania. Drugim – mała znajomość technologii zarówno aut elektrycznych, jak i hybrydowych. Ankietowani stwierdzili, że dopóki dostęp do niej nie będzie tak prosty jak w przypadku aut z silnikami spalinowymi, nie zaryzykują zmiany.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?