Reklama

Chińska motoryzacja pod presją

Chińczycy nie osiągną już dwucyfrowego wzrostu sprzedaży aut. Ale wyniki finansowe nadal są dobre

Publikacja: 22.08.2011 11:10

Chińska motoryzacja pod presją

Foto: Bloomberg

Oznaki gospodarczego spowolnienia w Chinach powoli sięgają  motoryzacji. Największy producent aut w tym kraju - Great Wall przyznał, że nie zdoła w tym roku wyprodukować tyle aut, ile zamierzał. Inny - również ze ścisłej czołówki - Geely przyznaje, że prognoz nie koryguje, ale przyznaje, że ich wypełnienie będzie trudne.

Główne powody, to utrudnienia dostępu do kredytów i rosnące stopy procentowe w Chinach,oraz spowolnienie na  chińskich rynkach eksportowych,przede wszystkim w Azji.

Great Wall planował w tym roku sprzedaż na poziomie pół miliona. Geeley - 480 tys.  Nie zmienia to faktu,że  na drugą połowę roku prezes  Great Wall Motor  Wei Jian  przewiduje dwucyfrowy wzrost wzrost  zysku. — Zazwyczaj sprzedaż we wrześniu, październiku i listopadzie rośnie znacznie  szybciej, niż w pozostałych miesiącach roku. To nasz szczyt sprzedażowy - zapewniał  Wei. Zysk Great Motor wyniósł  1,81 mld juanów  (ok. 280 mln dolarów) w okresie styczeń-czerwiec 2011

Obydwaj producenci zarzekają się jednak, że mniejsza sprzedaż i trudniejsze warunki na rynku nie skłonią ich do obniżenia cen.

Lepsze wyniki udało się wypracować drugiemu chińskiemu producentowi aut, Geely Automobile Holdings, należący do Zhejiang Geeley Holding Group który jest także właścicielem Volvo. W I półroczu Geely sprzedał 235,209 aut, o 8,2 proc więcej niż rok temu w tym samym okresie. Na cały ten rok Geely zakłada sprzedaż na poziomie 480 tys. aut, a prezes firmy, Li Shufu zapewnia, że nie będzie miał kłopotów z jej realizacją. Zysk Geely za I półrocze wyniósł 937,65 mln juanów i był wyższy od ubiegłorocznego o 17 procent.

Reklama
Reklama

Trochę gorsze nastroje na chińskim rynku nie zmieniły planów Great Wall na  tegoroczny debiut giełdowy na giełdzie w Szanghaju. Publiczna oferta ma mieć wartość pół miliarda dolarów, a pozyskane w ten sposób środki posłużą  do podwojenia produkcji aut w Chinach.

Oznaki gospodarczego spowolnienia w Chinach powoli sięgają  motoryzacji. Największy producent aut w tym kraju - Great Wall przyznał, że nie zdoła w tym roku wyprodukować tyle aut, ile zamierzał. Inny - również ze ścisłej czołówki - Geely przyznaje, że prognoz nie koryguje, ale przyznaje, że ich wypełnienie będzie trudne.

Główne powody, to utrudnienia dostępu do kredytów i rosnące stopy procentowe w Chinach,oraz spowolnienie na  chińskich rynkach eksportowych,przede wszystkim w Azji.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama