Prezes i właściciel spółki Zbigniew Paczóski pierwszy sklep założył właśnie w Sokołowie Podlaskim, gdzie do dzisiaj znajduje się centrala firmy. Zaczynał podobnie jak wielu innych handlowych potentatów, od niewielkiej placówki z podstawowymi produktami spożywczymi i chemicznymi.
Bardzo szybko się okazało, że zapotrzebowanie jest ogromne. Polski rynek po dekadach gospodarki centralnie planowanej chłonął wszystkie towary. Paczóski też to wyczuł i szybko otwierał kolejne sklepy – najpierw w okolicy, potem kierował się coraz dalej. Dzisiaj pod marką Topaz działają 43 sklepy w trzech województwach: mazowieckim, lubelskim i podlaskim.
Sklepy Topaz to dzisiaj typowe supermarkety, które są jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku handlowego. Ich oferta to średnio 40 tys. pozycji. Oczywiście w atrakcyjnych cenach, co jest możliwe dzięki zaopatrzeniu z magazynu centralnego w miejscowości Węże w okolicy Sokołowa Podlaskiego, który był już rozbudowywany. Pokrywa on ok. 60 proc. dostaw do sklepów sieci, jeśli chodzi o pozostałą ich część, decydują także preferencje klientów. Na lokalnych rynkach Topaz ma bardzo silną pozycję, jak podaje, firma wydała już ponad 120 tys. kart stałego klienta, a ich liczba stale rośnie. Firma także co trzy tygodnie wydaje gazetki z produktami w promocyjnych cenach.
Spółka dalej się rozwija, nowym projektem jest Topaz Express. Choć dotychczas otwierała tylko własne sklepy, teraz przygotowała ofertę skierowaną do posiadaczy sklepów spożywczych, którzy chcą wejść na zasadach franczyzy do już działającej sieci. Z tej możliwości skorzystało już 14 placówek. W 2001 roku firma poszerzyła także ofertę o sklep z artykułami dla niemowląt, dzieci i młodzieży pod nazwą Topaz Bobas, który też działa w Sokołowie Podlaskim. Sklepy sieci o dużej powierzchni również handlują tym asortymentem. Kolejnym krokiem było otwarcie stacji paliw w Radzyniu Podlaskim i w Sokołowie Podlaskim wraz z czynnym całą dobę barem Top Driver.
Na rynku handlowym panuje coraz ostrzejsza konkurencja, a analitycy od kilku lat zapowiadają przyśpieszenie konsolidacji rynku. Jak widać nawet przy takich, szybko zmieniających się warunkach rynkowych, można zbudować silną lokalnie firmę. To coraz większa nisza na rynku, w której mimo presji ogólnopolskich graczy, dział wiele liczących się firm.