Zakład miałby oferować rosyjskim konsumentom kilka modeli Mazdy — przewidują średnioterminowe plany rozwoju firmy japońskiej na wschodzących rynkach.
Sollers jest jedną z czołowych w Rosji firm motoryzacyjnych, zaangażowanych w produkcję, sprzedaż i serwisowanie pojazdów. Innym japońskim partnerem tego giganta jest Toyota, która również we Władywostoku zacznie produkcję pojazdów sportowo-użytkowych.
Wszystkie pięć największych firm samochodowych z Japonii ma zakłady w Rosji, albo planuje budowę ich. Toyota, Nissan i Mitsubishi są już obecne, Honda i Mazda podążają ich śladem.
Rosyjski rynek odradza się po dużej zapaści na skutek kryzysu w 2009 r. — o 49 proc. do 1,5 mln pojazdów. W 2010 r. sprzedano 3,3 mln sztuk. Po 9 miesiącach bieżącego roku Mazda zwiększyła sprzedaż o 77 proc. do 28 tys. sztuk.