Reklama

iPad ma 74 procent europejskiego rynku

Apple nie ma zbyt dużej konkurencji na europejskim rynku tabletów - jego iPad kontroluje 74 procent tego rynku

Publikacja: 29.11.2011 15:50

iPad ma 74 procent europejskiego rynku

Foto: Bloomberg

Według statystyk firmy Context, Apple sprzedało 2,99 miliona iPadów z 4,05 miliona wszystkich sprzedanych tabletów w Europie Zachodniej w tegorocznym okresie wakacyjnym.

To daje 73,8 procent udziału w rynku, co jest jednak spadkiem w porównaniu z kwartałem wiosennym (77,8 procent). Daleko za iPadami plasuje się Eee Pad Transformer firmy Asus, a na trzecią firmą, która sprzedaje najwięcej tabletów w Europie jest Acer (linia Iconia Tab).

Zaskakująca jest bardzo niska pozycja Samsunga na tym rynku, który wydał już cztery tablety z Androidem.

Choć sprzedaż iPada, tabletu Apple'a, trzyma się mocno, w niedługim czasie mogą jej zagrozić coraz liczniejsze urządzenia z systemem Android. Prognozy wskazują, że rywale zdetronizują Apple'a dopiero w 2016 roku.

Najnowszy raport NPD Group wskazuje, że na rynku tabletów liczy się już nie tylko Apple - produkty konkurencji stale zyskują na popularności, a ich sprzedaż systematycznie rośnie.  Przez pierwsze 10 miesięcy bieżącego roku tylko w USA do klientów trafiło 1,2 miliona tabletów innych niż iPady. Urządzenia te wygenerowały przychody rzędu 415 milionów dolarów. Wśród producentów tego typu urządzeń dominują firmy z branży komputerowej, takie jak HP czy ASUS. Zaskakuje fakt, że najwięcej - bo aż 17 proc. - tabletów innych niż iPad, zostało sprzedanych przez Hewlett Packard.

Reklama
Reklama

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Samsung. Wśród osób kupujących tablet bez logo nadgryzionego jabłka aż 16 proc. zdecydowało się na oferowane przez tego producenta modele Galaxy Tab. Klienci chętnie sięgali także po urządzenia ASUS'a - tablet tego producenta wybrał co dziesiąty kupujący. Takim samym - 9 proc. - udziałem w sprzedaży mogły się natomiast pochwalić dwie firmy, Motorola i Acer.  Z raportu NPD Group wynika, że osoby kupujące tablety przeznaczyły także znaczne środki na zakup akcesoriów dla swoich urządzeń - w szczególności wszelkiej maści pokrowców i folii ochronnych. Łączne przychody branży ze sprzedaży tabletów (z wyłączeniem produktów Apple) i przeznaczonych dla nich dodatków wyniosły w tym roku prawie 0,7 miliarda dolarów.

Całkowita liczba sprzedanych tabletów w USA w 2012 roku wyniesie 54,8 milionów, natomiast według firmy badawczej GfK Polonia ,w Polsce - jedyne 270 tysięcy sztuk. To jednak trzykrotny wzrost w stosunku do obecnego roku. Prognozy dotyczące zapotrzebowania na tego typu sprzęt w Polsce w 2011 roku zakładają, że w ręce klientów powędruje ok. 90 tysięcy sztuk

Biznes
Od sukcesu Roomby do groźby bankructwa. iRobot zmienia właściciela
Biznes
Rekord zbrojeniówki, droższe paczki z Chin i hossa na GPW przed świętami
Biznes
Minister klimatu zmienia zdanie. Butelki zwrotne bez kaucji – browary świętują
Biznes
Nowa Dolina Krzemowa nad Zatoką Perską?
Biznes
Wojna o cyberustawę. Wicepremier Krzysztof Gawkowski ostrzega prezydenta
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama