Według statystyk firmy Context, Apple sprzedało 2,99 miliona iPadów z 4,05 miliona wszystkich sprzedanych tabletów w Europie Zachodniej w tegorocznym okresie wakacyjnym.
To daje 73,8 procent udziału w rynku, co jest jednak spadkiem w porównaniu z kwartałem wiosennym (77,8 procent). Daleko za iPadami plasuje się Eee Pad Transformer firmy Asus, a na trzecią firmą, która sprzedaje najwięcej tabletów w Europie jest Acer (linia Iconia Tab).
Zaskakująca jest bardzo niska pozycja Samsunga na tym rynku, który wydał już cztery tablety z Androidem.
Choć sprzedaż iPada, tabletu Apple'a, trzyma się mocno, w niedługim czasie mogą jej zagrozić coraz liczniejsze urządzenia z systemem Android. Prognozy wskazują, że rywale zdetronizują Apple'a dopiero w 2016 roku.
Najnowszy raport NPD Group wskazuje, że na rynku tabletów liczy się już nie tylko Apple - produkty konkurencji stale zyskują na popularności, a ich sprzedaż systematycznie rośnie. Przez pierwsze 10 miesięcy bieżącego roku tylko w USA do klientów trafiło 1,2 miliona tabletów innych niż iPady. Urządzenia te wygenerowały przychody rzędu 415 milionów dolarów. Wśród producentów tego typu urządzeń dominują firmy z branży komputerowej, takie jak HP czy ASUS. Zaskakuje fakt, że najwięcej - bo aż 17 proc. - tabletów innych niż iPad, zostało sprzedanych przez Hewlett Packard.