Reklama
Rozwiń

Saab uratowany?

Holenderski właściciel Saaba i chiński Zhejiang Youngman Lotus Automobile zgodzili się na dopuszczenie do grona udziałowców firmy Banku of China

Publikacja: 04.12.2011 21:52

fot. pixelthing

fot. pixelthing

Foto: Flickr

To czwarty, największy Bank w państwie środka pod względem wartości rynkowej. O transakcji poinformował reuters powołując się na źródło zbliżone do transakcji.

Zgodnie z umową, Bank of China zastąpi chińskiego inwestora Pang Da Automobile Trade Co Youngman. W sumie w ręku banku znajdzie się prawie 50 procent akcji firmy.

Ten ruch może pomóc w zatwierdzeniu przez General Motors odrzuconego wcześniej planu ratunkowego Saaba. GM nadal posiada uprzywilejowane akcje firmy i ma głos decydujący w sprawach koncernu.

Firma jest obecnie pod ochroną sądu przed wierzycielami w Szwecji. Stało się tak właśnie na wniosek Chińczyków, którzy stwierdzili, ze nie zainwestują w firmę obiecanych 245 milionów euro, jeśli Saab nie będzie chroniony przed wierzycielami.

Wniosek o bankructwo Saaba złożyły związki zawodowe, Bezpośrednim powodem tej decyzji był fakt, że pracownicy nie otrzymywali pensji.

W 2010 roku, gdy marka po raz pierwszy znalazła się na krawędzi, uratował ją Spyker, wykupując od General Motors. Obecnie Spyker - Swedish Automobile nie jest już w stanie zapewnić funkcjonowania marki. Produkcja w fabryce w szwedzki Trollhattan stanęła w czerwcu, od kwietnia pieniędzy nie dostają poddostawcy, a 3700 pracowników nie otrzymało wypłat za sierpień. Dług firmy wynosi około 150 milionów euro.

To czwarty, największy Bank w państwie środka pod względem wartości rynkowej. O transakcji poinformował reuters powołując się na źródło zbliżone do transakcji.

Zgodnie z umową, Bank of China zastąpi chińskiego inwestora Pang Da Automobile Trade Co Youngman. W sumie w ręku banku znajdzie się prawie 50 procent akcji firmy.

Biznes
Revolut zrobi rewolucję na polskim rynku komórkowym? Sprawdzamy
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec