O podpisaniu umowy z Sibur poinformował sam koncern. - Jesteśmy radzi, że możemy powitać Sibur w naszym zespole. Formuła 1 to globalny biznes i inwestycje Sibur w nasz sport mogą pokazać jakie korzyści przynoszą nie tylko na narodowym i i międzynarodowym poziomie. Pomożemy Sibur uzyskać maksymalny zysk z naszego partnerstwa - zapowiedział Toni Fernandez szef zespołu Caterham.

- F1 to wysokie technologie i niesamowita konkurencja, a naszemu koncernowi te pojęcia są bradzo bliskie. Staramy się ciągle iść z postępem. I dobrze, że kontynuujemy współpracę w 2012 r, gdy Rosja razem z Wietalijem Pietrowem zrobiła jeszcze jeden wielki krok do zbliżenia do F1 - dodał Dmitrij Konow prezes Sibur.

Kwota kontraktu nie zostala ujawniona. Według gazety Turun Sanomat Pietrow przeszedł do Caterham z zobowiązaniem przyciągnięcia sponsorów, którzy wyłożą minimum 8 mln euro. Ile z tej kwoty wyda Sibur nie wiadomo, ale jak twierdzi menadżerka Rosjanina  Oksana Kosaczenko, jeszcze dwa duże rosyjskie koncerny negocjują warunki sponsorowania angielsko-malezyjskiego teamu. Sibur to jeden z największych graczy na rosyjskim rynku paliwowym. Sam siebie określa jako lidera branży petrochemicznej w Rosji i Europie Wschodniej. Zatrudnia ponad 40 tys. ludzi. W 2010 r miał obroty 178,2 mld rubli (5,8 mld dol.) i zysk netto blisko 1,5 mld dol.. należy do właścicieli gazowego koncernu Novatek - Leonida Michelsona i Giennadija Timczenko.

Umowa między Władimirem Putinem, a właścicielem F1 Bernim Ecclestone'm została podpisana w październiku 2010 r. Rosja dostała prawo do organizacji swojego Grand Prix w latach 2014-2020 z możliwością przedłużenia. Ile za to zapłaci to tajemnica, ale rosyjskie media pisały, że ok. 50 mln dol. rocznie. W maju 2011 r Kreml wydzielił 180 mln dolarów na budowę toru Formuły 1 w Soczi. Rosyjski tor będzie wkomponowany w obiekty zimowej olimpiady i będzie przypominał kwiat — margaretkę.

Ścigający się kierowcy okrążać będą m.in. stadion łyżwiarstwa szybkiego, arenę hokejową, lodowisko łyżwiarstwa figurowego. Centralny stadion olimpijski posłuży za start-metę i główną trybunę dla widzów F1. Władze Soczi liczą, że tor przyciągnie turystów, ale i inwestorów. Mer miasta Anatolij Pachomow zapowiedział, że trasa będzie gotowa w 2013 r. Pierwsze Grand Prix Rosji ma się odbyć w 2014 r. Najlepiej późną wiosną po igrzyskach, tak by nie spadło zainteresowanie turystów regionem.