Prezes Renaulta-Nissana Carlos Ghosn ogłosił, że koncern zdecydował się wskrzesić po 26 latach swoją markę Datsun, która powstała w 1923 r. Skupiając się w latach 80-tych na sprzedaży samochodów klasy średniej i wyższej, Nissan zlikwidował markę tanich aut w 1986 r.
Na konferencji w Indonezji Carlos Ghosn zapowiedział, że pierwszymi rynkami, na które trafią auta z logo Datsun, będą Indonezja, Indie i Rosja. Prezes francusko-japońskiego konsorcjum nie wykluczył jednak sprzedaży tanich samochodów także na bogatszych rynkach i w innych krajach rozwijających się.
Zdaniem Ghosna, Datsun ma zapewnić niezawodne i zaawansowane technologicznie samochody za przystępną cenę. Nowa linia będzie kontynuacją tradycji niedrogich pojazdów Datsuna, których nabywcami mają być ludzie młodzi, kupujący pierwszy własny samochód. Planowana jest również gama „zielonych" aut, szczegółów jednak nie ujawniono.
Indonezja, której gospodarka rośnie w tempie 6 proc. rocznie, jest czwartym najludniejszym krajem świata z populacją 250 mln obywateli. Rozwijający się rynek motoryzacyjny stanowi łakomy kąsek dla Nissana, który ogłosił plany zainwestowania 400 mln dol w indonezyjską fabrykę i stworzenia 3300 miejsc pracy. Do 2014 r. przewidywana produkcja ma sięgnąć 250 tys. aut. Japoński producent zamierza również rozbudować swoją sieć sprzedaży w tym kraju, która do 2015 r. ma się zwiększyć do 150 salonów.
Nissan może liczyć na powodzenie swojej taniej marki biorąc pod uwagę sukces Renaulta z Dacią. Francuski producent małym nakładem kosztów wyprodukował model Logan, który sprzedawany był z logo rumuńskiej firmy. Samochód cieszył się wielkim powodzeniem nie tylko w krajach Europy Wschodniej czy Turcji, ale również na Zachodzie Europy, gdzie pierwotnie nie planowano jego sprzedaży.