Prace mają polegać na sporządzeniu projektu i uzyskaniu niezbędnych zezwoleń do rozpoczęcia modernizacji torów na odcinku z  Sochaczewa do Swarzędza.

Inwestycja jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. Swoje oferty złożyło 12 firm. Najniższą cenę na wykonanie   prac zaproponowała firma URS Polska  z Warszawy. Chce kontrakt zrealizować za 36,285 mln zł.

W 2011 roku spółka PKP PLK wyremontowała ponad tysiąc kilometrów torów. Przeznaczyła na to 3,6 mld zł. To około połowy tego, co powinno być wydawane. Jak podaje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za budowę i utrzymanie torów, ubiegły rok zakończył się zmodernizowaniem i ulepszeniem ok. 1017 km torów (ok. 500 km szlaków w obu kierunkach).

– Dla porównania, w 2010 PKP PLK informowały o zakończeniu modernizacji i ulepszeń około 445 km torów – mówi Maciej Dutkiewicz. Wydatki na remont w 2011 roku były o 1 mld zł wyższe od tych z 2010 r. I o ok. 2,4 mld zł większe, niż zakładały prognozy z początku 2011 r.

Plany na ten rok przewidują osiągnięcie podobnych wielkości co w roku minionym – ma się poprawić stan ok. 1027 km torów. Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej, zapowiedział, że kolejarze wydadzą na inwestycje 7 – 8 mld zł. Do tej liczby jednak nie należy się przywiązywać. Od kilku lat kolejarze zapowiadają, że ich roczne wydatki na inwestycje przekroczą 5 mld zł.