Reklama

Firmy stosują marketing przez e-mail

Aż 83 proc. badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych - wynika z raportu GetResponse

Publikacja: 11.04.2012 13:21

Firmy stosują marketing przez e-mail

Foto: Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK

Badanie GetResponse przeprowadzone przez firmę Implix wykazało, że znaczna większość, bo aż 83 proc. polskich firm korzysta z różnych form marketingu poprzez pocztę elektroniczną. Budowanie i segmentacja listy odbiorców, narzędzia optymalizacji newsletterów czy sposoby dbania o wysoką dostarczalność - to niektóre z elementów takiej formy marketingu. Mimo to, wyraźne różnice w odpowiedzi na poszczególne pytania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić bardzo popularne narzędzia oraz elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.

- Wyniki badania GetResponse pokazują, że kondycja polskiego email marketingu oraz świadomość dostępnych narzędzi rośnie z roku na rok. Email marketing, będący jednym z najtańszych i najbardziej efektywnych kanałów komunikacji online (wskaźnik ROI za rok 2011 wyniósł 4000 proc.), nadal pozwala zarówno małym jak i średnim biznesom budować skuteczną sprzedaż oraz komunikację z obecnym i potencjalnym klientem - twierdzi Maciej Ossowski Dyrektor Działu Edukacji w firmir Implix.

Zdecydowana większość respondentów dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców oraz elementów związanych z dostarczalnością. 85 proc. używa formularzy zapisu w swoich firmowych serwisach www. 72 proc. wysyła emaila z prośbą o potwierdzenie subskrypcji do wszystkich nowych subskrybentów (proces double opt-in). 79 proc. w wysyłanych wiadomościach umieszcza link wypisu z bazy subskrybentów, a wypisane kontakty są usuwane z bazy automatycznie. 81 proc. deklaruje, że wysyłane wiadomości są skutecznie dostarczane do skrzynek najważniejszych klientów poczty elektronicznej. 86 proc. umieszcza w polu nadawcy wiadomości rozpoznawalną i łatwo kojarzoną nazwę marki.

Większość ankietowanych zadeklarowało również, że stosuje na firmowym blogu formularz zapisu do newslettera (63 proc.) oraz wie, że ważne jest regularne wysyłanie newslettera (61 proc.). Co ciekawe z badania wynika, że ponad połowa ankietowanych utrzymuje wysoki wskaźnik dostarczalności wysyłanych wiadomości. Aż 60 proc. oświadczyło, że wskaźnik dostarczalności ich wysyłek jest na poziomie 95 proc. lub więcej.

Wysokie wyniki odpowiedzi wygenerowały również niektóre narzędzia optymalizacji newsletterów. Okazuje się, że ponad połowa badanych umieszcza w wiadomościach ikony linkujące do portali społecznościowych (58 proc.) oraz personalizuje wiadomości w oparciu o dane osobowe subskrybentów (51 proc.).

Reklama
Reklama

Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły takie elementy kampanii email marketingowych jak: umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebookowym fan page'u (40 proc.), wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych adresowanych do osób, które nie otwierają wiadomości przez dłuższy okres czasu (36 proc.), korzystanie z serwisów do wysyłek, które automatycznie usuwają adresy email generujące zwroty twarde i miękkie oraz oznaczają je w odpowiedni sposób (46 proc.), testowanie elementów wiadomości (temat, pole nadawcy, treść, itp.) w testach A/B/X (45 proc.), wykorzystanie sekwencji wiadomości follow up, aby wzmocnić i podtrzymać zaangażowanie i zainteresowanie odbiorców (46 proc.).

- Trendy na polskim rynku są bardzo spójne z tym, co obserwujemy na rynku amerykańskim, a marketerzy zdają się mieć bardzo podobne wyzwania. Nadal blisko 20 proc. firm ma problem ze skutecznym dostarczaniem wiadomości email do odbiorców. Oznacza to, że prawie 1/5 klientów nie otrzymuje zamówionych przez siebie komunikatów email marketingowych - skomentował Maciej Ossowski.

Badanie GetResponse przeprowadzone przez firmę Implix wykazało, że znaczna większość, bo aż 83 proc. polskich firm korzysta z różnych form marketingu poprzez pocztę elektroniczną. Budowanie i segmentacja listy odbiorców, narzędzia optymalizacji newsletterów czy sposoby dbania o wysoką dostarczalność - to niektóre z elementów takiej formy marketingu. Mimo to, wyraźne różnice w odpowiedzi na poszczególne pytania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić bardzo popularne narzędzia oraz elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Biznes
Kernel zabiera głos w sprawie delistingu. Jak widzi sytuację?
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama