Globalna motywacja, czyli chęć zwiększenia udziału w światowym rynku, to dla polskich przedsiębiorstw jeden z najbardziej istotnych czynników w decyzji o inwestycjach za granicą – wynika z badań firmy doradczej PwC. Przedsiębiorstwa, które z powodzeniem inwestują i zwiększają sprzedaż za granicą, mają teraz szansę spróbować swych sił w konkursie Polska Firma – Międzynarodowy Czempion, który PwC organizuje pod patronatem medialnym „Rzeczpospolitej".
Mogą w nim wystartować firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat dokonały zagranicznej inwestycji (wybudowały tam zakład, centrum usług, przejęły firmę) oraz te, które z powodzeniem rozwijają międzynarodową sprzedaż.
Zarówno eksport, jak też inwestycje rozwija giełdowa Grupa Integer.pl, operator i dostawca Paczkomatów InPost, która realizuje teraz globalną strategię ekspansji sieci całodobowych urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek.
Pomogły nagrody
Wprowadzone w Polsce przed trzema laty Paczkomaty bardzo szybko zaczęły zdobywać zagranicznych odbiorców po tym, jak na przełomie lat 2010 i 2011 Integer pokazał je na światowych targach pocztowych. Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, wspomina, że do udziału w imprezie zachęciły firmę dwie międzynarodowe nagrody w dziedzinie innowacji i e-commerce, które zdobyła za Paczkomaty InPost i szybki rozwój sieci w Polsce.