Już za kilka tygodni Lux Med może zmienić właściciela

Sprzedaż wiodącej sieci przychodni jest na finiszu. W grze zostało tylko kilku potencjalnych kupujących – dowiedziała się „Rz"

Publikacja: 19.11.2012 01:49

Rynek prywatnej opieki zdrowotnej rośnie

Rynek prywatnej opieki zdrowotnej rośnie

Foto: Rzeczpospolita

To, że Lux Med jest łakomym kąskiem dla inwestorów, nie budzi wątpliwości. Mocna pozycja rynkowa tej firmy oraz świetne perspektywy dla bran-ży nie podlegają dyskusji. Kluczem może być cena. Mid Europa Partners nie ujawnia, jakiej kwoty oczekuje. Mówi się jednak, że chodzi o transakcję o wartości od 800 mln złotych do nawet miliarda złotych.

Z wyścigu o Lux Med odpadł już największy polski ubezpieczyciel PZU. Natomiast w grze wciąż jest podobno międzynarodowa grupa Bupa, działająca m.in. na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

– Bupa nie komentuje spekulacji rynkowych dotyczących jej rzekomego zaangażowania w proces sprzedaży spółki Lux Med – mówi Dariusz Kozdra, reprezentujący firmę Bupa.

Jej początki sięgają 1947 r. Skala biznesu grupy systematycznie rośnie. Ubiegłoroczne przychody wyniosły 8 mld funtów, a zysk przed opodatkowaniem 559 mln funtów. Liczba klientów sięga 11 milionów.

Osoba zbliżona do transakcji wskazuje, że w grze o Lux Med jest też kilka globalnych funduszy private equity – a wśród nich m.in. EQT, Warburg oraz Montagu. Z dwoma pierwszymi nie udało nam się w piątek skontaktować. Trzeci odpowiedział krótko: „nie komentujemy".

W 2012 r. rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce wzrośnie o ok. 5 proc., do 32,2 mld zł, szacuje firma badawcza PMR. Na wartość rynku składają się m.in. opłaty za leki i sprzęt medyczny, usługi rehabilitacyjne, abonamenty oferowane przez firmy medyczne i prywatne ubezpieczenia zdrowotne oraz inne opłaty ponoszone bezpośrednio z kieszeni pacjenta.

– Segmenty abonamentów medycznych i dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, w których to głównie działa grupa Lux Med, jedna z czołowych prywatnych firm medycznych w Polsce, mają jeszcze lepsze perspektywy rozwoju i rosnąć będą dużo szybciej niż cały rynek – uważa Agnieszka Skonieczna, analityk rynku farmaceutycznego w firmie PMR.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez tę firmę, bariera finansowa jest dla niemal jednej trzeciej Polaków przyczyną niewykupywania abonamentu medycznego lub dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego. – Przeszkodą w rozwoju segmentu dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych jest również brak odpowiednich regulacji prawnych – dodaje Skonieczna.

To, że Lux Med jest łakomym kąskiem dla inwestorów, nie budzi wątpliwości. Mocna pozycja rynkowa tej firmy oraz świetne perspektywy dla bran-ży nie podlegają dyskusji. Kluczem może być cena. Mid Europa Partners nie ujawnia, jakiej kwoty oczekuje. Mówi się jednak, że chodzi o transakcję o wartości od 800 mln złotych do nawet miliarda złotych.

Z wyścigu o Lux Med odpadł już największy polski ubezpieczyciel PZU. Natomiast w grze wciąż jest podobno międzynarodowa grupa Bupa, działająca m.in. na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?