Reklama

Już za kilka tygodni Lux Med może zmienić właściciela

Sprzedaż wiodącej sieci przychodni jest na finiszu. W grze zostało tylko kilku potencjalnych kupujących – dowiedziała się „Rz"

Publikacja: 19.11.2012 01:49

Rynek prywatnej opieki zdrowotnej rośnie

Rynek prywatnej opieki zdrowotnej rośnie

Foto: Rzeczpospolita

To, że Lux Med jest łakomym kąskiem dla inwestorów, nie budzi wątpliwości. Mocna pozycja rynkowa tej firmy oraz świetne perspektywy dla bran-ży nie podlegają dyskusji. Kluczem może być cena. Mid Europa Partners nie ujawnia, jakiej kwoty oczekuje. Mówi się jednak, że chodzi o transakcję o wartości od 800 mln złotych do nawet miliarda złotych.

Z wyścigu o Lux Med odpadł już największy polski ubezpieczyciel PZU. Natomiast w grze wciąż jest podobno międzynarodowa grupa Bupa, działająca m.in. na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

– Bupa nie komentuje spekulacji rynkowych dotyczących jej rzekomego zaangażowania w proces sprzedaży spółki Lux Med – mówi Dariusz Kozdra, reprezentujący firmę Bupa.

Jej początki sięgają 1947 r. Skala biznesu grupy systematycznie rośnie. Ubiegłoroczne przychody wyniosły 8 mld funtów, a zysk przed opodatkowaniem 559 mln funtów. Liczba klientów sięga 11 milionów.

Osoba zbliżona do transakcji wskazuje, że w grze o Lux Med jest też kilka globalnych funduszy private equity – a wśród nich m.in. EQT, Warburg oraz Montagu. Z dwoma pierwszymi nie udało nam się w piątek skontaktować. Trzeci odpowiedział krótko: „nie komentujemy".

Reklama
Reklama

W 2012 r. rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce wzrośnie o ok. 5 proc., do 32,2 mld zł, szacuje firma badawcza PMR. Na wartość rynku składają się m.in. opłaty za leki i sprzęt medyczny, usługi rehabilitacyjne, abonamenty oferowane przez firmy medyczne i prywatne ubezpieczenia zdrowotne oraz inne opłaty ponoszone bezpośrednio z kieszeni pacjenta.

– Segmenty abonamentów medycznych i dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, w których to głównie działa grupa Lux Med, jedna z czołowych prywatnych firm medycznych w Polsce, mają jeszcze lepsze perspektywy rozwoju i rosnąć będą dużo szybciej niż cały rynek – uważa Agnieszka Skonieczna, analityk rynku farmaceutycznego w firmie PMR.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez tę firmę, bariera finansowa jest dla niemal jednej trzeciej Polaków przyczyną niewykupywania abonamentu medycznego lub dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego. – Przeszkodą w rozwoju segmentu dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych jest również brak odpowiednich regulacji prawnych – dodaje Skonieczna.

To, że Lux Med jest łakomym kąskiem dla inwestorów, nie budzi wątpliwości. Mocna pozycja rynkowa tej firmy oraz świetne perspektywy dla bran-ży nie podlegają dyskusji. Kluczem może być cena. Mid Europa Partners nie ujawnia, jakiej kwoty oczekuje. Mówi się jednak, że chodzi o transakcję o wartości od 800 mln złotych do nawet miliarda złotych.

Z wyścigu o Lux Med odpadł już największy polski ubezpieczyciel PZU. Natomiast w grze wciąż jest podobno międzynarodowa grupa Bupa, działająca m.in. na rynku ubezpieczeń zdrowotnych.

Reklama
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Biznes
Kto pokieruje UKE? Nowe oficjalne i nieoficjalne informacje
Biznes
AI zagraża programistom, weto Prezydenta i poprawa w europejskim przemyśle
Biznes
Katastrofa rosyjskiej motoryzacji. Sprzedali jeden samochód
Biznes
Maciej Miłosz: Jak wspierać eksport polskiego uzbrojenia
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama