- Branża eventowa narzeka, że odczuwa skutki kryzysu. My jesteśmy zadowoleni z naszych wyników – mówi „Rz" Łukasz Sosiński współwłaściciel firmy Pick and Taste, która od ośmiu lat prowadzi szkolenia i degustacje, głównie poświęcone whisky.
Rocznie organizuje ich 140 -180. Najdroższe kosztują niemal 30 tys. złotych. Bywa, że cena jednej butelki whisky użytej w pokazie przekracza 7 tys. złotych.
Boom na whisky
Do tej pory z usług Pick and Taste korzystały głównie firmy zamawiające je dla swoich klientów czy też, rzadziej, dla pracowników. W najbliższych dniach spółka otworzy w Warszawie sklep, w którym będzie oferował głównie whisky single malt, przeznaczone dla koneserów.
W Whisky and Wine Place mają odbywać się także cykliczne degustacje i szkolenia. Będą przeznaczone przede wszystkim do osób prywatnych, które są miłośnikami whisky. Zdaniem Łukasza Sosińskiego to właśnie liczba takich uczestników degustacji i szkoleń poświęconych whisky będzie się zwiększać w Polsce najbardziej w najbliższym czasie.
Wzrost liczby Polaków zainteresowanych whisky single malt oraz uczestnictwem w degustacjach potwierdza Stephen Swinney, dyrektor The Scotch Malt Whisky Society w Polsce (SMWS).