Wiceprezes Boeinga, prezes działu samolotów cywilnych BCA, Ray Conner przybył do Japonii z delegacją, pierwszy raz od powstania problemów z dreamlinerami, które uziemiły całą flotę.
- Amerykanie chcieli nam przedstawić stan prac badawczych Boeinga w sprawie baterii - poinformował jeden z pracowników japońskiego resortu transportu, odpowiedzialny za kwestie bezpieczeństwa samolotów.
Po spotkaniu z ministrem Ota Conner oświadczył, że przedstawił mu nie tymczasowe, ale trwałe rozwiązanie. - Nie widzę niczego w tej technologii, co wskazywałoby nam, ze trzeba by postępować inaczej - dodał.
Nie podał żadnych szczegółów z pakietu rozwiązany zaradczych, stwierdził tylko, ze jest ich pewien. - Proponowane przez nas rozwiązanie przewiduje trzy warstwy ochronne i naszym zdaniem uwzględnia wszystkie możliwe wydarzenia, do jakich może dojść, a także każdy czynnik sprawczy takiego wydarzenia. Jesteśmy całkowicie pewni, że to rozwiązanie jest permanentne, pozwoli nam korzystać nadal z tej technologii.
Iskrzenie na linii Boeing - Yuasa?
Do wizyty Connera doszło w czasie, gdy "Wall Street Journal" poinformował o istniejących rozdźwiękach między Boeingiem i producentem baterii, japońską firmą GS Yuasa. Conner zaprzeczył temu stwierdzając, że "jesteśmy doskonałymi partnerami".