Według danych PBI w 2002 r. obroty e-sklepów i platform aukcyjnych wyniosły 0,32 mld zł, ale już po upływie 10 lat osiągnęły wartość ok. 20 mld zł. Według innych firm jak Euromonitor International wartość tego rynku jest nawet jeszcze wyższa i w tym roku może zbliżyć się już nawet do poziomu 30 mld zł.

PBI podaje również, iż sprzęt elektroniczny stanowi aż 28 proc. ogólnej sprzedaży w Internecie. Tego typu sklepy mają już ponad 6 mln użytkowników i to najczęściej odwiedzana w internecie kategoria– Większość sklepów stacjonarnych z branży RTV/AGD, w tym duże sieci, prowadzi już sprzedaż internetową. Przykładowo, w ubiegłym roku ważnym wydarzeniem było wejście Media Marktu oraz Saturna w ten kanał sprzedaży – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU.

Według raportu Internet Standard E-commerce 2012, rośnie wartość sprzedaży ratalnej w Interencie. Co trzeci sklep internetowy deklaruje wzrost transakcyjności za pośrednictwem tego kanału płatności, a 37 proc. stwierdza, że utrzymuje sprzedaż na tym samym poziomie. Taka forma płatności jest obecnie dostępna w ofercie większości dużych sklepów internetowych działających w segmencie elektroniki.

– Ponad połowa kupujących na Allegro, którzy skorzystali już z rat PayU, dokonało w ten sposób najwyższej transakcji w swojej historii zakupów internetowych. Dostępność rat online zwiększa ponadto prawdopodobieństwo, że kupujący zdecydują się na zakup droższych przedmiotów – mówi Wojciech Czajkowski.

Z danych PayU wynika, że na raty kupujemy najczęściej przedmioty z kategorii komputery (ok. 17 proc. udziału w e-sprzedaży ratalnej, obsługiwanej przez firmę). Na drugim miejscu znajduje się segment RTV/AGD, a dalej telefony – obie te kategorie generują po ok. 12 proc. udziału w sprzedaży ratalnej w sieci.