Reklama

Polki na e-zakupach

60 proc. nie wyobraża sobie kupowania w ten sposób lekarstw, ale 35,8 proc. także butów. Polki są także ostrożne i jednorazowo wydają w Internecie raczej do 300 zł

Publikacja: 16.05.2013 11:10

Polki na e-zakupach

Foto: Bloomberg

Statystyczna Polka kupująca przez Internet jest młoda, mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców i ma wyższe wykształcenie. Z badania porównywarki cenowej Ceneo.pl  wynika, że największą grupę tworzą kobiety w przedziale wiekowym 21- 40 lat, które stanowią 57,3 proc. Niemal co czwarta pochodzi też z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest w związku małżeńskim i ma dzieci. Z badania wynika również, że jedynie 7,9 proc. ankietowanych kobiet nie kupuje wcale w Internecie. Te, które to robią decydują się na to kilka razy w roku (55,3 proc. ankietowanych) lub nawet kilka razy w miesiącu co czego przyznaje się 32,7 proc. Natomiast są i takie miłośniczki zakupów w sieci, które decydują się na to nawet kilka razy w tygodniu jednak stanowią tylko 2,9 proc.

Polki najczęściej poszukują w Internecie odzieży, obuwia i dodatków (twierdzi tak 76 proc. ankietowanych), dom i wnętrze (44,5 proc.), zdrowie i uroda (43,7 proc. ) oraz książki i muzyka (39 proc.)

– Polki w sklepach internetowych poszukują głównie modnych ubrań, a jednocześnie innych niż te, które można kupić w sieciowych butikach. Z roku na rok coraz więcej klientek odwiedza nasz sklep internetowy, widać, że coraz odważniej ubierają się w Internecie - mówi Milena Bieńkowska, właścicielka sklepu MagiaSzafy.pl.

Z koeli spytane o kategorie, których przez Internet nie kupiłyby to prawie 60 proc. wskazało leki, ale już 35,8 proc. także buty.

- kobiety dość znacząco różnią się od mężczyzn jeśli chodzi o podejście do zakupów online, ze szczególnym uwzględnieniem zakupów odzieży i obuwia. Kobiety bardziej identyfikują się z marką, są bardziej skore do wyrażania pochwał pod adresem sprzedawcy. Więcej czasu spędzają na zakupach. Widzimy to choćby po takich parametrach jak czas wizyty, liczba odsłon, liczba oglądanych opisów czy filmów produktowych, a także czas spędzany na stronie poszczególnych produktów. Kobiety zdecydowanie bardziej nastawione są na zakupy nowości, w tym przypadku często przestają zwracać uwagę na cenę produktów – mówi Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. marketingu i e-commerce sklepu Answear.com.

Reklama
Reklama

Polki nie lubią przesadzać w swoich wydatkach podczas zakupów. Ponad 54 proc. podczas jednorazowych zakupów nie wydaje więcej niż 300 zł. Co trzecia nie wydaje więcej niż 100 zł, a tylko 1,7 proc. przeznacza na ten cel powyżej 1 tys. zł.

Statystyczna Polka kupująca przez Internet jest młoda, mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców i ma wyższe wykształcenie. Z badania porównywarki cenowej Ceneo.pl  wynika, że największą grupę tworzą kobiety w przedziale wiekowym 21- 40 lat, które stanowią 57,3 proc. Niemal co czwarta pochodzi też z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest w związku małżeńskim i ma dzieci. Z badania wynika również, że jedynie 7,9 proc. ankietowanych kobiet nie kupuje wcale w Internecie. Te, które to robią decydują się na to kilka razy w roku (55,3 proc. ankietowanych) lub nawet kilka razy w miesiącu co czego przyznaje się 32,7 proc. Natomiast są i takie miłośniczki zakupów w sieci, które decydują się na to nawet kilka razy w tygodniu jednak stanowią tylko 2,9 proc.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama