Ryanair wypycha Wizzaira z Polski

W ciągu ostatnich 12 miesięcy Wizz Air zdecydował się na skasowanie 25 tras, głównie z irlandzkiego Corku i lotnisk polskich. To efekt konkurencji Ryanaira.

Publikacja: 28.05.2013 00:12

Ryanair wypycha Wizzaira z Polski

Foto: Bloomberg

Nie polecimy już Wizz Airem z Corku do Gdańska, Katowic, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Inne skasowane trasy to połączenia między Madrytem a Warszawą, Madrytem a Katowicami oraz loty z Poznania na rzymskie Fiumicino, ze Stavanger do Warszawy, z Londonu Luton do Łodzi, z Forli do Katowic, z Dortmundu do Łodzi i Poznania.

Zamiast tego węgierski przewoźnik postanowił się rozwijać głównie w Rumunii i na Ukrainie. Rok temu Ryanair zapowiadał, że będzie konkurował z Wizz Airem cenami i częstotliwością lotów z Corku do Polski. Plany te zrealizował - Irlandczycy wyrugowali Węgrów z tego miasta całkowicie, chociaż nie uruchomili połączenia z Corku do Katowic, ale do Krakowa. Węgrzy z kolei zaczęli ostro oszczędzać i np. zrezygnowali z rzymskiego Fiumicino, wymieniając bazę na Ciampino - nadal latają tam z Gdańska. Węgierska linia zrezygnowała również z latania do Forli, zmieniając ją na Bolonię.

Kolejnych zmian należy się spodziewać po ponownym uruchomieniu lotniska w Modlinie, gdzie zarówno Wizz Air, jak i Ryanair zamierzają się przenieść w możliwie najkrótszym czasie.

Węgierska linia zwija się głównie w Polsce oraz w mniejszym stopniu w Czechach. To, że na cały sezon letni planuje uruchomienie 60 nowych tras i wzrost przewozów o 9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, zawdzięcza przede wszystkim większej aktywności w portach rumuńskich. Tam Ryanair jeszcze nie dotarł.

I Ryanair, i Wizz Air zyskały wielu pasażerów, kiedy zostały zmuszone do przeniesienia swoich operacji w Warszawie z lotniska w Modlinie na lotnisko im. Fryderyka Chopina. Dla przewoźników oznaczało to co prawda wyższe koszty, ale dla pasażerów było to rozwiązanie wygodniejsze.

Ryanair jest na plusie - w I kwartale miał rekordowo wysoki zysk w wysokości 569 mln euro. Wizz Air, który pozostaje największą linią niskokosztową w Europie Środkowej i Wschodniej, wciąż ponosi straty. Są jednak takie porty, jak londyńskie Luton, Budapeszt, Gdańsk, Katowice i Dortmund, gdzie węgierska linia ma największy udział w przewozach.

Nie polecimy już Wizz Airem z Corku do Gdańska, Katowic, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Inne skasowane trasy to połączenia między Madrytem a Warszawą, Madrytem a Katowicami oraz loty z Poznania na rzymskie Fiumicino, ze Stavanger do Warszawy, z Londonu Luton do Łodzi, z Forli do Katowic, z Dortmundu do Łodzi i Poznania.

Zamiast tego węgierski przewoźnik postanowił się rozwijać głównie w Rumunii i na Ukrainie. Rok temu Ryanair zapowiadał, że będzie konkurował z Wizz Airem cenami i częstotliwością lotów z Corku do Polski. Plany te zrealizował - Irlandczycy wyrugowali Węgrów z tego miasta całkowicie, chociaż nie uruchomili połączenia z Corku do Katowic, ale do Krakowa. Węgrzy z kolei zaczęli ostro oszczędzać i np. zrezygnowali z rzymskiego Fiumicino, wymieniając bazę na Ciampino - nadal latają tam z Gdańska. Węgierska linia zrezygnowała również z latania do Forli, zmieniając ją na Bolonię.

Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji