Reklama

Odpowiedź na pandemię? Cięcia kosztów i ekspansja

Najbardziej powszechną strategią biznesową firm jest teraz zaciskanie pasa, ale ponad połowa przedsiębiorstw stawia na nowe produkty i wejście na nowe rynki.

Aktualizacja: 01.09.2020 22:32 Publikacja: 01.09.2020 22:14

Odpowiedź na pandemię? Cięcia kosztów i ekspansja

Foto: Adobe Stock

Kontrahenci, w tym zwłaszcza dostawcy dużych firm będą mieli teraz spore wyzwanie, bo 80 proc. z nich wśród swoich priorytetów biznesowych na najbliższe 12 miesięcy wymienia zmniejszenie kosztów. Wśród średnich firm ten odsetek sięga 70 proc.- wynika z IX fali badania kondycji firm i nastrojów pracowników przeprowadzonego pod koniec sierpnia 2020 r. przez Polski Fundusz Rozwoju i Polski Instytut Ekonomiczny. Według niego, łącznie niemal dwie trzecie firm dostosowuje się do sytuacji wywołanej pandemią obniżając koszty swojej działalności. Częścią tej oszczędnościowej strategii jest też ograniczanie inwestycji, tym bardziej, że nie wiadomo, kiedy nakłady będą mogły się zwrócić.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama