W pracach projektowych nad nowym modelem samochodu o napędzie wyłącznie elektrycznym uczestniczyło 350 specjalistów, a zespól 20 pracowników z Flins zaczął w czerwcu 2009 przygotowania do produkcji auta na wspólnej linii montażowej z innymi modelami.
Celem obu zespołów było znalezienie inteligentnych rozwiązań, obejmujących zarówno konstrukcję samochodu, jak i metody produkcji, aby dostosować istniejące instalacje produkcyjne, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów związanych z uruchomieniem produkcji nowego modelu, zgodnie z hasłem dyrektora generalnego Renaulta, Carlosa Tavaresa „frugalité ingénieuse" (pomysłowy umiar). Wykorzystano np. w pełni sprawne roboty Acma i ABB starszej generacji zgodnie z zasadą „carry over".
Na przygotowanie produkcji dwóch modeli, nowego Clio i ZOE, wydano ostatecznie 350 mln euro.
Produkcję ZOE uruchomiono w grudniu 2012. W pierwszych 250 samochodach sprawdzano jakość różnych elementów. Po osiągnięciu pełnej zdolności produkcyjnej Flins wypuszcza 3 rodzaje pojazdów z jednej linii: Clio IV, Clio Collection (Gama 2012) i ZOE w 200 wersjach. Do ich produkcji potrzeba 6100 części, pochodzących w 95 proc. od poddostawców.
We Flins powstają także karoserie nowego Clio RS, zagruntowane antykorozyjnie, które są wysyłane do Dieppe do lakierowania i końcowego montażu. Zakład wytwarza ponadto elementy blach, rozsyłane po świecie jako części zamienne.