Koncern poinformował o zakończeniu wymiany zestawów baterii w samolotach dostarczonych wcześniej, a w ostatnim kwartale dostarczył 16 dreamlinerów wobec sześciu rok temu.
W II kwartale koncern zwiększył zysk netto do 1,09 mld dolarów i obroty o 9 proc. do 21,8 mld dzięki działowi samolotów cywilnych. Dostawy B787 i 737 pozwoliły zwiększyć jego obroty o 15 proc.
- Solidne wyniki półrocza i pozytywne perspektywy pozwoliły nam poprawić prognozy wyników i sprzedaży w całym roku — stwierdził prezes Jim McNerney. Podstawą do tego było uzyskani zamówień na nowe samoloty za 40 mld dolarów i uruchomienie produkcji największej wersji Dreamlinera — B787-10.
Boeing spodziewa się teraz rocznych obrotów 83-86 mld dolarów, wcześniej podawał 82-85 mld. Analitycy zakładają na razie 84,1 mld. Roczny zysk na akcję ma wynieść 5,1-5,3 dolara, wcześniej 5-5,2 dolara.
Po 6 miesiącach Amerykanie uzyskali zamówienia netto (po odliczeniu rezygnacji) na 692 samoloty, w tym na 591 maszyn średniego zasięgu B737, 82 B787. WE II kwartale dostarczyli 169 samolotów, (116 B737, 16 B787, sześć B747, osiem B767 i 23 B777), a od początku roku 306.