Pretensje Francuzów do Alitalii

Szef pionu finansów Air France-KLM Philipp Calavia poskarżył się w piśmie do Alitalii, że nie informowała francuskiego partnera o ważnych posiedzeniach w sprawie koniecznego podwyższenia kapitału

Publikacja: 27.10.2013 12:59

Pretensje Francuzów do Alitalii

Foto: Bloomberg

Alitalia, w której Air France ma 25 proc. i jest największym inwestorem, zatwierdziła na całonocnym zgromadzeniu udziałowców 14 października zasilenie swego kapitału sumą 300 mln euro.

Calavia w 3-stronicowym piśmie — o którym informuje dziennik „Il Messaggero" — oświadczył, że włoski przewoźnik nie przekazał Air France pisemnych informacji o swych planach przemysłowych czy finansowych przed kluczowymi posiedzeniami rady dyrektorów i zgromadzeniami akcjonariuszy, albo po nich. Udzielano jedynie skąpych informacji „ustnie i w zawoalowany sposób", często tylko po włosku — wytykał autor pisma.

Ponadto przedstawiciele Air France w radzie Alitalii dowiedzieli się o jej posiedzeniu 14 października na kilka godzin przed jego rozpoczęciem, co uniemożliwiło Francuzom osobisty udział. Dodatkowo łącza internetowe przerywały się zakłócając dyskusję w radzie, bo niektórzy jej członkowie byli połączeni za pośrednictwem wideolinku.

„Informacje należało przekazać wszystkim zawczasu, jednocześnie w obu językach, po włosku i angielsku" — stwierdził Calavia.

Obie linie odmówiły skomentowania tego pisma.

Alitalia nie wypracowała zysku od ponad 10 lat, a podwyższenie kapitału o 300 mln euro — na co Air France zgodziła się — jest uważane za prowizoryczne posunięcie przed rozmowami o ewentualnym większym powiązaniu tej linii z Air France. Francuski przewoźnik nie podjął jeszcze decyzji, czy chce uczestniczyć w podwyższeniu kapitału i oświadczył, że w każdym przypadku włoska linia wymaga dalszej głębszej restrukturyzacji.

Alitalia, w której Air France ma 25 proc. i jest największym inwestorem, zatwierdziła na całonocnym zgromadzeniu udziałowców 14 października zasilenie swego kapitału sumą 300 mln euro.

Calavia w 3-stronicowym piśmie — o którym informuje dziennik „Il Messaggero" — oświadczył, że włoski przewoźnik nie przekazał Air France pisemnych informacji o swych planach przemysłowych czy finansowych przed kluczowymi posiedzeniami rady dyrektorów i zgromadzeniami akcjonariuszy, albo po nich. Udzielano jedynie skąpych informacji „ustnie i w zawoalowany sposób", często tylko po włosku — wytykał autor pisma.

Biznes
Najmniejsze firmy zalegają ze spłatą 5,5 mld zł
Biznes
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pięć powodów, dlaczego obrona w Izraelu jest skuteczniejsza od tej w Ukrainie
Biznes
Zaczyna się wojna sieci komórkowych o turystów. Orange kusi pakietami we Flex
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Zmarł Leonard Lauder, twórca światowego sukcesu koncernu Estée Lauder