Reklama
Rozwiń
Reklama

Luksusowy hyundai dla bogatych i dyplomatów

Koreański Hyundai będzie starał się odciągnąć bogatych Europejczyków i dyplomatów od kupowania luksusowych samochodów niemieckich na rzecz swojego nowego modelu Genesis.

Publikacja: 26.02.2014 12:12

Luksusowy hyundai dla bogatych i dyplomatów

Foto: Bloomberg

Tradycyjny producent dla masowego rynku zwrócił uwagę na najcenniejszą część tego rynku i zapowiedział premierę w Europie najnowszej wersji sedana Genesis na salonie w Genewie (6-16 marca). Auto ma być rywalem niemieckich limuzyn segmentu premium. W tym segmencie w takich krajach jak W. Brytania dominują, BMW, Audi i Daimler, bo ich udział przekracza 80 proc.

Wiceprezes Hyundaia na Europę i dyrektor generalny Allan Rushforth nie podał ceny nowego modelu, ale stwierdził, że bardzo mała liczba takich pojazdów trafi do sprzedaży dla niszowych klientów. — Będziemy sprzedawać mniej niż tysiąc tych samochodów rocznie bardzo wybranym klientom - powiedział. - Firma skupi się na ludziach, którzy znają naszą markę.

Hyundai sprzedał w Europie 6 mln samochodów od czasu podjęcia działalności w tym regionie w 1977 r. i zamierza zwiększyć ich obecność na europejskich ulicach i drogach. Do 2020 r. planuje zwiększenie udziału rynkowego do 5 proc. z obecnych 3,4, chce tez poprawić wizerunek marki wejściem do segmentu premium.

- Obecność Genesis na rynku w Korei i USA, gdzie istnieje obok kilku niemieckich graczy segmentu premium dodaje jej prestiżu, a nie ma tego w Europie — stwierdził Rushforth.

Hyundai zaczął w listopadzie sprzedaż nowego luksusowego sedana w Korei i Stanach i podawał wtedy, że spodziewa się sprzedania 32 tys. sztuk w kraju i 30 tys. zagranicą. Koreańczycy mający fabryki w Czechach i Turcji zanotowali w styczniu spadek sprzedaży o 5,5 proc. i ogłosili, że nie będą walczyć o zwiększenie udziału rynkowego za wszelką cenę.

Reklama
Reklama

Europejski rynek przeżywał spadek przez 6 lat, sprzedaż zmalała do poziomu sprzed 20 lat, ale ostatnio zaczęła poprawiać się. Niektóre firmy były zmuszone oferować duże rabaty, kusiły klientów atrakcyjnymi warunkami finansowania. Hyundai zwrócił hiszpańskim klientom po 2250 euro w ramach kampanii „Hiszpania strzela gola, ty wygrywasz" podczas turnieju piłkarskiego Confederations Cup w Brazylii w 2013 r. W finale Brazylia wygrała z Hiszpanią, oszczędzając Koreańczykom większych wydatków.

Tradycyjny producent dla masowego rynku zwrócił uwagę na najcenniejszą część tego rynku i zapowiedział premierę w Europie najnowszej wersji sedana Genesis na salonie w Genewie (6-16 marca). Auto ma być rywalem niemieckich limuzyn segmentu premium. W tym segmencie w takich krajach jak W. Brytania dominują, BMW, Audi i Daimler, bo ich udział przekracza 80 proc.

Wiceprezes Hyundaia na Europę i dyrektor generalny Allan Rushforth nie podał ceny nowego modelu, ale stwierdził, że bardzo mała liczba takich pojazdów trafi do sprzedaży dla niszowych klientów. — Będziemy sprzedawać mniej niż tysiąc tych samochodów rocznie bardzo wybranym klientom - powiedział. - Firma skupi się na ludziach, którzy znają naszą markę.

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama