Reklama

Luksusowy hyundai dla bogatych i dyplomatów

Koreański Hyundai będzie starał się odciągnąć bogatych Europejczyków i dyplomatów od kupowania luksusowych samochodów niemieckich na rzecz swojego nowego modelu Genesis.

Publikacja: 26.02.2014 12:12

Luksusowy hyundai dla bogatych i dyplomatów

Foto: Bloomberg

Tradycyjny producent dla masowego rynku zwrócił uwagę na najcenniejszą część tego rynku i zapowiedział premierę w Europie najnowszej wersji sedana Genesis na salonie w Genewie (6-16 marca). Auto ma być rywalem niemieckich limuzyn segmentu premium. W tym segmencie w takich krajach jak W. Brytania dominują, BMW, Audi i Daimler, bo ich udział przekracza 80 proc.

Wiceprezes Hyundaia na Europę i dyrektor generalny Allan Rushforth nie podał ceny nowego modelu, ale stwierdził, że bardzo mała liczba takich pojazdów trafi do sprzedaży dla niszowych klientów. — Będziemy sprzedawać mniej niż tysiąc tych samochodów rocznie bardzo wybranym klientom - powiedział. - Firma skupi się na ludziach, którzy znają naszą markę.

Hyundai sprzedał w Europie 6 mln samochodów od czasu podjęcia działalności w tym regionie w 1977 r. i zamierza zwiększyć ich obecność na europejskich ulicach i drogach. Do 2020 r. planuje zwiększenie udziału rynkowego do 5 proc. z obecnych 3,4, chce tez poprawić wizerunek marki wejściem do segmentu premium.

- Obecność Genesis na rynku w Korei i USA, gdzie istnieje obok kilku niemieckich graczy segmentu premium dodaje jej prestiżu, a nie ma tego w Europie — stwierdził Rushforth.

Hyundai zaczął w listopadzie sprzedaż nowego luksusowego sedana w Korei i Stanach i podawał wtedy, że spodziewa się sprzedania 32 tys. sztuk w kraju i 30 tys. zagranicą. Koreańczycy mający fabryki w Czechach i Turcji zanotowali w styczniu spadek sprzedaży o 5,5 proc. i ogłosili, że nie będą walczyć o zwiększenie udziału rynkowego za wszelką cenę.

Reklama
Reklama

Europejski rynek przeżywał spadek przez 6 lat, sprzedaż zmalała do poziomu sprzed 20 lat, ale ostatnio zaczęła poprawiać się. Niektóre firmy były zmuszone oferować duże rabaty, kusiły klientów atrakcyjnymi warunkami finansowania. Hyundai zwrócił hiszpańskim klientom po 2250 euro w ramach kampanii „Hiszpania strzela gola, ty wygrywasz" podczas turnieju piłkarskiego Confederations Cup w Brazylii w 2013 r. W finale Brazylia wygrała z Hiszpanią, oszczędzając Koreańczykom większych wydatków.

Tradycyjny producent dla masowego rynku zwrócił uwagę na najcenniejszą część tego rynku i zapowiedział premierę w Europie najnowszej wersji sedana Genesis na salonie w Genewie (6-16 marca). Auto ma być rywalem niemieckich limuzyn segmentu premium. W tym segmencie w takich krajach jak W. Brytania dominują, BMW, Audi i Daimler, bo ich udział przekracza 80 proc.

Wiceprezes Hyundaia na Europę i dyrektor generalny Allan Rushforth nie podał ceny nowego modelu, ale stwierdził, że bardzo mała liczba takich pojazdów trafi do sprzedaży dla niszowych klientów. — Będziemy sprzedawać mniej niż tysiąc tych samochodów rocznie bardzo wybranym klientom - powiedział. - Firma skupi się na ludziach, którzy znają naszą markę.

Reklama
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama