– W ubiegłym roku całkowita sprzedaż piwa w Polsce zmalała o niemal 3 proc. Zakładamy, że część tych strat uda się odrobić w tym roku, a sprzedaż piwa zwiększy się o 1–2 proc. – mówi „Rz" Wojciech Mrugalski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa.
Zdaniem Małgorzaty Lubelskiej, członka zarządu Grupy Żywiec, wicelidera branży, na decyzje zakupowe Polaków, w tym na popyt na piwo, wpływ mają wciąż niepewna sytuacja makroekonomiczna i spore bezrobocie. Browary liczą jednak, że w tym roku optymizm konsumentów wróci.
Oryginalność w cenie
– Do polepszenia nastrojów powinno przyczynić się tegoroczne święto kibiców piłki nożnej, czyli mundial w Brazylii – uważa Wojciech Mrugalski.
Dodaje jednak, że tradycyjnie dużo będzie zależeć od pogody. Jednym z powodów ubiegłorocznego spadku sprzedaży piwa była długa i mroźna zima.
Chcąc jak najlepiej przygotować się do sezonu, największe browary już teraz zaczynają atakować rynek nowościami. Tak jak w ubiegłym roku, stawiają głównie na oryginalne smaki i receptury.