Reklama
Rozwiń
Reklama

Motoryzacja najbardziej kusi Polki

Silne kierownictwo, interesująca praca, dobre szkolenia i duże możliwości rozwoju zawodowego - to atuty najbardziej atrakcyjnej dla pracowników branży na świecie

Publikacja: 19.03.2014 12:22

Motoryzacja najbardziej kusi Polki

Foto: Bloomberg

Branża samochodowa wysforowała się w tym roku na pierwsze miejsce wśród najbardziej atrakcyjnych pracodawców w najnowszej edycji badania Randstad Award 2014, w które uczestniczyło w Polsce 8 tys. osób (na świecie 200 tys.).

Międzynarodowa ankieta była przeprowadzona jeszcze przed ogłoszeniem wartej 3,4 mld zł inwestycji Volkswagena w Wielkopolsce, która przyniesie ok. 2,3 tys. nowych miejsc pracy. Być może więc teraz,  jeszcze więcej niż 52 proc. Polaków uznałoby motoryzację za najbardziej atrakcyjną branżę do pracy. Analitycy agencji zatrudnienia Randstad, która przeprowadziła badania, zwracają uwagę, że w tym roku niemal wszystkie branże zyskały na atrakcyjności w oczach Polaków.

Wizerunek lidera, motoryzacji, poprawił się aż o 7 pkt. proc. (do 52 proc.) głównie dzięki...głosom ankietowanych pań. Jak ocenia Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający Randstad Polska, sektor samochodowy może wydawać się kobietom atrakcyjny, ze względu na specyficznie wysoko rozwiniętą, międzynarodową kulturę organizacyjną, która jest z zasady bardzo przyjazna i otwarta na różnorodność kadry.

Głośnym przykładem tej otwartości była spektakularna zmiana na stanowisku prezesa General Motors, którym w styczniu br. po raz pierwszy  w historii koncernu została kobieta, Mary Barra.

Z kolei głównie dzięki opiniom mężczyzn zyskała w tym roku  5 pkt. branża energetyczno-ciepłownicza, która otwierała zeszłoroczne zestawienie. Teraz też ledwie o włos przegrała z motoryzacją – ponad połowa Polaków ceni pracę w energetyce i ciepłownictwie za bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia, wysokie zarobki, a czterech na dziesięciu uważa, że firmy zapewniają tam równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Reklama
Reklama

Branżą, której wizerunek poprawił się najbardziej w porównaniu z ubiegłym rokiem, jest sektor farmaceutyczno-kosmetyczny.  Teraz za atrakcyjnego pracodawcę uważa ją 40 proc. Polaków, (o 8 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej) m.in. dzięki dobrym ocenom za przyjazną atmosferę pracy.

Wysoko w polskiej dziesiątce najbardziej atrakcyjnych do pracy branż są też elektrotechnika, surowce i paliwa, oraz rozrywka. Co ciekawe, w pierwszej 10. nie ma branży nowych technologii i IT, choć akurat o niej ostatnio dużo słychać w mediach w kontekście wielu ofert pracy, dobrych zarobków i hojnych benefitów, czyli pozapłacowych świadczeń dla pracowników. Nie ma też kojarzonego  z dobrymi wynagrodzeniami (menedżerów) sektora finansów, do czego mogły się jednak przyczynić ubiegłoroczne i tegoroczne  zwolnienia  w dużych,  znanych bankach.

Jak ocenia Kajetan Słonina, ogólna poprawa wzierniku branż w oczach kandydatów do pracy i pracowników, powinna się przełożyć na  ogólną poprawę atmosfery w firmach,  zwiększone zaangażowanie zatrudnionych i wyższą efektywność pracy.- Jednak z poprawą efektywności przychodzi zwiększenie oczekiwań pracowników – i tu będzie ważne, jak zareagują przedsiębiorcy. Czy będą monitorować potrzeby zatrudnionej kadry i adekwatnie na te nie reagować. Ryzyko braku działań jest duże, bo może wiązać się z utratą niedocenionych pracowników i zwiększeniem rotacji- zastrzega szef Randstad Polska.

Branża samochodowa wysforowała się w tym roku na pierwsze miejsce wśród najbardziej atrakcyjnych pracodawców w najnowszej edycji badania Randstad Award 2014, w które uczestniczyło w Polsce 8 tys. osób (na świecie 200 tys.).

Międzynarodowa ankieta była przeprowadzona jeszcze przed ogłoszeniem wartej 3,4 mld zł inwestycji Volkswagena w Wielkopolsce, która przyniesie ok. 2,3 tys. nowych miejsc pracy. Być może więc teraz,  jeszcze więcej niż 52 proc. Polaków uznałoby motoryzację za najbardziej atrakcyjną branżę do pracy. Analitycy agencji zatrudnienia Randstad, która przeprowadziła badania, zwracają uwagę, że w tym roku niemal wszystkie branże zyskały na atrakcyjności w oczach Polaków.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama