La Compagnie w klasie biznes

11 lipca zacznie regularne loty nowa linia lotnicza oferująca połączenia Paryż-Nowy Jork wyłącznie w klasie biznes

Publikacja: 25.06.2014 11:19

La Compagnie Boutique Airline zaczyna działalność z jednym samolotem B757-200 pomalowanym na niebiesko z czarnym napisem La Compagnie na kadłubie. Będzie zabierać 74 pasażerów w kabinie przystosowanej zwykle na 230 miejsc. Tu będzie po 2 fotele po obu stronach, rozkładane na łóżka

Przewidziano luksusową obsługę: 50 programowo rozrywkowych na dużych ekranach, do używania tablety Samsunga z Wi-Fi, posiłki według przepisów byłego szefa kuchni urzędu premiera Francji, Christophe Langrée, markowe szampany, kawa Nespresso, luksusowa kosmetyczka. Podróżnych będzie obsługiwać 3 osoby personelu pokładowego w strojach zaprojektowanych przez francuski dom mody Vicomte A.

Loty będą odbywać się z lotniska Charlesa de Gaulle pod Paryżem do Newark. Początkowo cztery razy w tygodniu między obu miastami, od sierpnia 5 razy, a od września 6 razy. Od listopada, gdy pojawi się drugi samolot, linia będzie oferować loty codziennie. Nie wyklucza zwiększenia ich liczby i dodania nowych kierunków.

Luksus w przystępnej cenie

Założyciele La Compagnie nie zamierzają rywalizować z tanimi liniami, ale z tradycyjnymi, proponując luksusowe warunki podróży w cenie o 30-70 niższej od biletów w tych ostatnich. Bilet powrotny dla jednej osoby kosztuje od 1800 dolarów, a dla dwóch — nawet zupełnie nieznajomych sobie — 2400 dolarów. Najdroższy pozwalający zmieniać dowolnie rezerwację kosztuje 4600 dolarów. Ceny są orientacyjne, bo przewoźnik czeka na zgodę władz amerykańskich na wykonywanie lotów

- To jedyna na świecie linia tego typu. Proponowanymi rozwiązaniami chcemy przywrócić przyjemność podróżowania— stwierdza Frantz Yvelain (38 lat), pilot i inicjator przedsięwzięcia, na które udało mu się zebrać 29 mln euro od 41 inwestorów, głównie europejskich.

Jest znany specjalistom. Siedem lat temu założył linię L'Avion (Samolot), równie śmiałą w zamiarach jak obecna. Pierwsza została przejęta przez British Airways, przemianowana na OpenSkies, wprowadzono w niej trzy klasy na trasie Paryż-Nowy Jork. L'Avion zniknął. — Początkowa formuła była sukcesem, także finansowym. Dziś takiej oferty nie ma. Chcemy stworzyć ją na nowo i odzyskać klientów — wyjaśnia Yvelain.

- To nie ten sam model, jakiego próbowano wcześniej. To nowy model biznesowy — dodaje drugi założyciel i wiceprezes Peter Luethi, wcześniej pracownik Swissaira i JetAirways. Jego zdaniem, nie chodzi tu o luksus, ale o standardowe warunki w długich lotach, jak rozkładane fotele czy dania znanego kucharza.

La Compagnie spodziewa się zgody resortu transportu USA. 16 czerwca zaczęła sprzedaż biletów na wylot z Francji, gdzie liczy na 60 proc. obrotów. We Francji można to robić telefonicznie, witryna internetowa jest w przygotowaniu, w Stanach obie formy rezerwacji i zakupów mają być uruchomione w czerwcu. Siedzibą linii w Stanach jest Jersey City, bo wiele firm ma tu swe centrale, a lotnisko Newark wybrano dlatego, bo leży bliżej Manhattanu od międzynarodowego JFK, jest sympatyczniejsze i ma sprawniejszą odprawę imigracyjną.

To nie pierwszy przewoźnik, oferujący loty w klasie biznes przez Atlantyk. W ostatniej dekadzie pojawiły się Eos, MAXjet i Silverjet i kolejno ogłaszały upadłość, do czego przyczyniło się spowolnienie gospodarki.

La Compagnie Boutique Airline zaczyna działalność z jednym samolotem B757-200 pomalowanym na niebiesko z czarnym napisem La Compagnie na kadłubie. Będzie zabierać 74 pasażerów w kabinie przystosowanej zwykle na 230 miejsc. Tu będzie po 2 fotele po obu stronach, rozkładane na łóżka

Przewidziano luksusową obsługę: 50 programowo rozrywkowych na dużych ekranach, do używania tablety Samsunga z Wi-Fi, posiłki według przepisów byłego szefa kuchni urzędu premiera Francji, Christophe Langrée, markowe szampany, kawa Nespresso, luksusowa kosmetyczka. Podróżnych będzie obsługiwać 3 osoby personelu pokładowego w strojach zaprojektowanych przez francuski dom mody Vicomte A.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca