Kolej chce w tym roku zarobić przeszło ćwierć miliarda złotych na sprzedaży nieruchomości. W I półroczu spółka PKP zawarła umowy na 46,4 mln zł. To o 10 proc. więcej niż rok temu. – Obecny rok chcemy zamknąć przychodami ze sprzedaży o wartości 236 mln zł – mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający PKP ds. nieruchomości.
Spółka komercjalizuje także dworce. Ma ich w zarządzie ponad 2 tys. W I półroczu odsetek wynajętych powierzchni na strategicznych dworcach sięgnął 78 proc. To o 35 proc. więcej niż rok temu.
– W tym roku podpisaliśmy umowy najmu na łączą kwotę 22,3 mln zł – dodaje Bator.
Kolejarze chcą łowić przede wszystkim najemców sieciowych. W Gdyni ulokowały się m.in. Rossmann i McDonald's, w Warszawie Blikle i Empik, we Wrocławiu Starbucks i Carrefour, w Krakowie Biedronka, Super-Pharm i Matras.
W porównaniu z ub. r. skomercjalizowana powierzchnia powiększyła się o 83 proc.